معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: اراضی فاز اول منطقه نمونه گردشگری آبگرم آماده واگذاری به سرمایه گذاران بخش خصوصی است.

نادر محمدی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: اراضی فاز اول منطقه نمونه گردشگری آبگرم در شهرستان آوج به مساحت ۲۷ هکتار آماده واگذاری به سرمایه گذاران بخش خصوصی است.

محمدی افزود: مطالعات مربوط به طرح جامع منطقه نمونه گردشگری آبگرم خرقان انجام شده و به زودی فرایند فراخوان سرمایه گذاری آن منتشر می‌شود.

وی گفت: اراضی یاد شده در مالکیت دولت و اداره کل راه و شهرسازی قزوین بوده و در قالب یک مجموعه تفریحی، گردشگری و رفاهی به یکی از سرمایه گذاران متقاضی واجد شرایط واگذار خواهد شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: منطقه نمونه گردشگری آبگرم خرقان در پنج فاز تعریف و طراحی شده که شامل مجموعه‌های رفاهی، پذیرایی، خدماتی، تفریحی، سلامت و آب درمانی است.

وی گفت: در فاز اول تمرکز بر ایجاد تاسیسات رفاهی و گردشگری است که به ماندگاری گردشگران در این منطقه کمک می‌کند و در فاز‌های بعدی ایجاد مراکز آب درمانی جدید با سرمایه گذاری بخش خصوصی پیش بینی شده است.

محمدی همچنین از پیگیری برای کمک به تکمیل مرکز آب درمانی و هتل چهارستاره آبگرم خبر داد و گفت: این پروژه دارای ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی است و در تلاش هستیم تا با کمک مدیریت ارشد استان با تامین تسهیلات مورد نیاز آن را زودتر به سرانجام برسانیم.

آبگرم خرقان واقع در شهرستان آوج در جنوب غربی استان قزوین و در مسیر قزوین-همدان از جمله ظرفیت‌های گردشگری بالقوه و مغفول مانده در استان قزوین به شمار می‌رود.

آبگرم آهکی خرقان از آب‌هایی از نوع کلروه سدیک و بیکربناته کلسیک گرم با pH اسید است و استحمام و استنشاق بخار آن برای کاهش و رفع درد‌های سیاتیک، رماتیسم و عفونت‌های مجاری تنفسی موثر می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.