نماینده ارشد پارلمان آلمان از ۲۰ میلیارد یورو کمبود مهمات در ارتش این کشور خبر داد.

اوا هوگل، کمیسر نیرو‌های مسلح بوندستاگ هشدار داد ارتش آلمان با کمبود شدید مهمات مواجه است. او همچنین بر نبود برخی تجهیزات اولیه شخصی مورد نیاز ارتش تاکید کرد.

هوگل در مصاحبه‌ای با روزنامه بیلدام سونتاگ فاش کرد تامین ذخایر مهمات برای بوندسوره ۲۰ میلیارد یورو هزینه خواهد داشت.

این نماینده مجلس خواستار تکمیل انبار‌های مهمات ارتش در جلسه کنونی قانونگذاری و مدعی شد که دولت سال‌ها پای خود را در این باره عقب کشیده است.

هوگل با تاکید بر اینکه " بدون مهمات، همه چیز هیچ است" در باره وضع تجهیزات اولیه مورد نیاز سربازان آلمانی ابراز تاسف کرد. او به موردی اشاره کرد که در آن نیرو‌های نظامی کشور مستقر در لیتوانی مجبور بودند در تمرینات بدون جلیقه ضد گلوله شرکت کنند.

وی همچنین درباره کاهش نیرو‌های نظامی به دلیل مرخصی استعلاجی، والدینی و تحصیلی هشدار داد.

این کمیسر با اشاره به نگرانی‌های ناشی از کاهش نیروی انسانی خاطرنشان کرد آلمان باید مشارکت خود را در ماموریت‌های بین المللی محدود کند.

در ماه اکتبر، بیزینس اینسایدر به نقل از منابع صنایع دفاعی و پارلمانی نوشت، ارتش آلمان فقط برای یک یا دو روز جنگ، مهمات در اختیار دارد. این رسانه مدعی شد در حالی که این مشکل سال هاست وجود داشته است، اما از زمان ارسال تسلیحات به اوکراین این موضوع تشدید شده است.

با این حال، برلین اولین واحد از پیشرفته‌ترین سامانه‌های دفاع هوایی را ماه گذشته به کی‌یف ارسال کرد. انتظار می‌رود سه واحد دیگر، متشکل از یک خودروی فرماندهی، یک خودروی رادار و یک پرتابگر سوار بر کامیون در سال ۲۰۲۳ وارد اوکراین شوند.

این در حالی است که ارتش خود آلمان هنوز سامانه زمینی را دریافت نکرده است، واقعیتی که برخی از سیاستمداران را وادار کرده است تا نگرانی خود را مبنی بر تسلیح اوکراین به هزینه توان دفاعی خود ایجاد کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار