آقای سعید چلندری گفت: زمانی که بودجه شهر فرودگاهی ۲ هزار میلیارد تومان است؛ به طور قطع نباید زیان ده باشیم. بنابراین مطلبی که رئیس کمیسیون عمران مجلس گفته نمیتوانم تایید یا رد کنم.
به گفته او، بنابر اذعان رئیس کمیسیون مجلس با ۲ هزار میلیارد تومان درآمد سالانه نمیتوان فرودگاه امام را سودده دانست،درست است. اما تمام پروژههای عمرانی شهر فرودگاهی را از محل درآمدها انجام میدهیم. کمااینکه بر اساس آمار گذشته ۵ تا ۶ فرودگاه کشور سودده و در نقطه سربهسر قرار داشتهاند.
او با تاکید بر اینکه شهر فرودگاهی امام زیان ده نیست، گفت: بر اساس ارزیابی مجمع عمومی وزارت راه و شهرسازی بهعنوان شرکت سودده مطرح شدهایم و ارزیابی مطلوب گرفتهایم.
چلندری گفت: بر اساس آخرین آمار بالای ۷۵ درصد بودجه ۲هزار میلیارد تومانی درآمد داشتهایم و نمیگذاریم پول در حساب بماند، با درآمدها صورت وضعیت پیمانکاران و هزینههای جاری را پرداخت میکنیم.
او گفت: بودجه شهر فرودگاهی امام خمینی ۹۰۰ میلیارد تومان پیشنهاد شده بود، اما با توجه به آنکه این فرودگاه یک بنگاه اقتصادی کلان به شمار می رود به ۲هزار میلیارد تومان افزایش یافت و تاکنون ۶۵ درصد از این میزان درآمد به دست آمده است
فسخ قرارداد ناچیز اجاره CIP فرودگاه امام
او گفت: برخی فرودگاه را از یک منظر میبیند؛ اینکه فرودگاه یک باند و یک ترمینال دارد، اما شهر فرودگاهی امام بنگاه بسیار بزرگ است. در اینجا ترمینال cip را داریم که بخش خصوصی در قبال اجاره آن ماهانه حدود ۵۰۰ میلیون تومان حقالارض میداد. قرارداد ۲۱ساله بود که پس از ۸ سال این قرارداد فسخ شد. پس از آن فراخوان داده شد که یک شرکت با مبلغ ۸۸۰۰میلیارد تومان برای ۴ ماه برنده شد. این قرارداد در شرف نهایی شدن بود که جلوی آن را گرفتم و آن را ابطال کردم.
به گفته چلندری، در فراخوان جدید با آنالیز جدید از ۸ میلیارد تومان به ۴۳ میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان افزایش یافت که سالانه به حدود ۶۰۰میلیارد تومان میرسد. حدود سه ماه از این قرارداد میگذرد و پیمانکار عین اجاره ۳ ماهه را پرداخت کرده است. این پیمانکار ضمانت ۵۲ میلیارد تومانی را هم به ما داده است.
سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: به زودی پاکت های مربوط به فراخوان پارکینگ فرودگاه بازگشایی میشود که در این مورد هم حداقل سه برابر قیمت افزایش مییابد و پول این قراردادها را صرف توسعه شهر فرودگاهی میکنیم.
چلندری گفت: برای تامین اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی جهت استقرار دستگاه پاسپورت خوان اعلام آمادگی کردهایم و باید فراجا این کار را انجام دهد که تاکنون پیگیریها در این زمینه نتیجهای نداشته است. به دلیل حضور مدیران متخصص نتوانستهاند بازنگریها را انجام دهند. وزیر گفته که در فرودگاه امام خجالت میکشیم. در فرودگاه امام مشکل کمآبی داشتهایم و مشکلات اشاره شده از سوی وزیر باعث بازنگری و اصلاح شده است.
او گفت: نیازی به بودجه دولتی در فرودگاه امام خمینی نداریم و از طریق جذب سرمایه گذار می توانیم هزینه های خود را به دست بیاوریم.