سرپرست میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: شهرک گردشگری شهید غفاری شهرستان پارس‌آباد برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی آماده است.

فردین عینی امروز در بازدید از شهرک گردشگری شهید غفاری پارس آباد گفت: در صورت اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران برای فعالیت عمرانی و تامین زیرساخت‌های گردشگری در شهرک یا دریاچه شهید غفاری، مراحل صدور مجوز آن از ناحیه اداره کل میراث فرهنگی پیگیری و همکاری لازم اعمال خواهد شد.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل می گوید: پارس‌آباد از نظر جمعیت، دومین شهرستان استان اردبیل است و از حیث هم مرز بودن با جمهوری آذربایجان نیز از اهمیت برخوردار است و اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، برنامه‌های توسعه محور برای این شهرستان دارد.

به گفته او، در سال‌های گذشته به رغم وجود ظرفیت‌های منحصر به فرد حوزه‌های گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی پارس‌آباد، به نحو شایسته به این شهرستان توجه نشده است و عقب‌ماندگی‌های این شهرستان باید جبران شود.

عینی با تشریح اقدامات اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در پارس آباد گفت: در حوزه صنایع‌دستی پارس آباد، ساختمان صنایع‌دستی این شهرستان بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و جمعیت بالای ۱۶۰ هزار نفری این شهرستان، ظرفیت مغتنمی برای آموزش صنایع دستی فراهم می‌آورد و نقش موثری در ایجاد اشتغال خواهد داشت.

او می گوید: در این راستا سیاست‌های تشویقی از جمله برگزاری دوره‌های آموزشی در مناطق محروم با کمک انجمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد و اعطای تسهیلات ارزان قیمت مشاغل خانگی در دستور کار است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل همچنین با یادآوری اهمیت قلعه و محوطه باستانی اولتان، از تلاش‌های اداره کل میراث فرهنگی برای ایجاد پایگاه ملی باستان‌شناسی در آن خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.