واکنش کرملین به تکرار ادعاهای پهپادی علیه ایران

سخنگوی کرملین در واکنش به ادعای ارتباطات نظامی ایران و روسیه گفت که مشخص نیست آمریکایی‌ها اطلاعاتشان درباره پهپادها را از کجا می‌آورند!

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین، در پاسخ به خبرنگاران درباره ادعا‌های نشریه واشنگتن‌پست درباره روابط ایران و روسیه در ساخت پهپاد، گفت که مشخص نیست آمریکایی‌ها اطلاعاتشان درباره پهپاد‌ها را از کجا می‌آورند!

به گزارش اسپوتنیک، پسکوف در بخشی از سخنان خود گفت: «من هیچ نظری ندارم من نمی‌دانم آمریکایی‌ها این اطلاعات را از کجا در می‌آورند.»

هفته گذشته نشریه واشنگتن پست در گزارشی ادعا کرد جامعه اطلاعاتی آمریکا و متحدانش به شواهدی دست یافتند که تهران می‌خواهد پهپاد‌های خود را در روسیه تولید کند.

ادعا‌های مکرر مقام‌های آمریکایی درباره پهپاد‌های ایران در چند هفته اخیر بیشتر از گذشته تکرار شده است، آن‌ها مدعی هستند روسیه از پهپاد‌هایی که از ایران دریافت کرده در حملات خود علیه اوکراینی‌ها استفاده می‌کند.

در تازه‌ترین ادعا شب گذشته «برت مک‌گورک» هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی کاخ سفید در امور غرب آسیا و شمال آفریقا، ادعاد کرد که آمریکا در حال تقویت سامانه‌های دفاع هوایی و دریایی خود در غرب آسیا است تا با تهدید‌های قریب الوقوع در منطقه استراتژیک غنی از انرژی و پر از درگیری مقابله کند.

مک گورت در بخشی دیگر مدعی شد که نیرو‌های آمریکایی «تهدید‌های قریب الوقوع ایران» را افشا کرده و مانع آن شده‌اند.

در راستای ادعا‌ها علیه پهپاد‌های ایران، هفته گذشته آمریکا و رژیم صهیونیستی مدعی شدند که ایران با پهپاد به نفت‌کش متعلق به میلیاردر صهیونیست در سواحل عمان حمله کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار