واکنش رسانه صهیونیستی به تولید پهپاد‌های ایرانی در خاک تاجیکستان

نشریه صهیونیستی جروزالم پست تولید پهپاد‌های ایرانی در خاک تاجیکستان را خطرناک توصیف کرد.

رسانه‌های عبری (صهیونیستی) درباره ساخت هواپیما‌های بدون سرنشین ایران برای اولین بار در خارج از خاک خود در تاجیکستان اظهار نظر کردند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، نشریه صهیونیستی جروزالم پست در واکنش به این خبر، ساخت هواپیما‌های بدون سرنشین ایران در تاجیکستان برای اولین بار در خارج از خاک کشورمان را تحولی مهم و خطرناک در صنایع نظامی ایران خواند.

این روزنامه با اشاره به اینکه ایران افتتاح کارخانه هواپیما‌های بدون سرنشین در تاجیکستان را مخفی نمی‌کند و به این موضوع می‌بالد؛ اعلام کرد هرچند ایران قبلاً این پهپاد‌ها را به ونزوئلا صادر کرده استف، اما وجود کارخانه‌ای ایرانی در تاجیکستان یک "نقطه عطف" مهم برای ایران محسوب می‌شود.

این روزنامه در نسخه انگلیسی خود با اشاره به اینکه ایران می‌خواهد از غرب دور شود و به سمت شرق و آسیای مرکزی حرکت کند، نوشت پهپاد «ابابیل ۲» که در شهر دوشنبه تاجیکستان تولید خواهد شد اگرچه جدیدترین پهپاد ایران نیست، اما «خطرناک» است.
حسین باقری، رئیس ستاد کل ارتش ایران از افتتاح کارخانه تولید پهپاد «ابابیل ۲» در دوشنبه، پایتخت تاجیکستان خبر داده بود.

هواپیمای ابابیل ۲ محصول سازمان صنعت هوانوردی وزارت دفاع است و به طور گسترده در ارتش ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد و ارتفاع پرواز پایین، هدف گیری، شناسایی و ماموریت‌های کنترل هوایی از ویژگی‌های آن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
7891
۰۵:۳۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
حالا چه اشکالی دارد ایران هم یک ناتو برای خودش تشکیل بدهد؟ شما که قدرتتان کم نیست که از ایران بترسید.
آخرین اخبار