فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت : به دلیل شرایط اکولوژیکی در حال حاضر استان فاقد پارک ملی است، ولی پتانسیل ارتقای منطقه به پارک ملی را در آینده داراست.

اصغر آغاز فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت : تنوع زیست بوم جانوری استان کرمانشاه، با حفاظت از حیات وحش و افزایش هرم غذایی در طبیعت که منجر به تولید مثل و افزایش جمعیت جانوری یک منطقه برای تبدیل شدن به پارک ملی می‌شود به ویژه در پناهگاه حیات وحش بیستون در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: در کل استان ۸۹ نفر نیروی یگان حفاظت وجود دارد که در امر حفاظت از حیات وحش و تنوع زیستی و برخورد با آلاینده‌ها در مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان فعالیت دارند که تعداد نیرو‌های یگان حفاظت یا همان محیط بان یک دوازدهم استاندارد‌های جهانی است

وی افزود: به طور روزانه در کرمانشاه گشت کنترل برای جلوگیری از تخلفات شکار و صید وجود دارد که به طور میانگین ماهانه ۱۰ تا ۱۵ پرونده تخلف به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

استان کرمانشاه ۲ اثر طبیعی غار قوری قلعه و غار پرآو، ۳ پناهگاه حیات وحش بیستون قرآویز زله زرد گیلانغرب، پنج منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل قلاجه بیستون امروله و بذر و پریشان مشترک با کردستان و ۲ منطقه شکار ممنوع بمو و تالاب هشیلان را دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.