مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: برای دستیابی به اشتغال واقعی و نظارت بر اشتغال ایجادی دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های حمایتی، در سه مرحله کار نظارت و پایش اشتغال در استان انجام می‌شود.

حامد آرامش گفت: بر اساس شیوه نامه اجرایی نظام پایش اشتغال کشور ابلاغی از سوی معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت متبوع، فرایند نظارت و پایش اشتغال در سراسر کشور از جمله سیستان و بلوچستان با دقت در حال اجراست.

وی افزود: خوشبختانه در فاصله چهار ماه تا پایان سال، با ثبت اشتغال ایجادی توسط دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌ها و سازمان‌ها در سامانه رصد اشتغال، تعهد اشتغال سیستان و بلوچستان بطور کامل محقق شد.

آرامش گفت: بر این اساس کار نظارت و پایش بر اشتغال، در سه مرحله «صحت‌سنجی پیامکی»، «صحت‌سنجی تلفنی» و «نظارت میدانی» صورت می‌گیرد.

وی در تشریح این مراحل افزود: در مرحله " صحت سنجی پیامکی " پس از ثبت اشتغال در سامانه رصد، در قالب پیامک به فرد اطلاع رسانی خواهد شد. فرد پس از دریافت پیامک با کد رهگیری اخذ شده به سامانه مراجعه کرده و با مشاهده اطلاعات ثبت شده، اعتراض یا تایید خواهد کرد.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان ادامه داد: در مرحله " صحت سنجی تلفنی " نیز پس از ثبت اشتغال در سامانه رصد، توسط اپراتور با فرد خدمت گیرنده تماس گرفته می‌شود و نسبت به صحت اطلاعات ثبت شده و اشتغال فرد ارزیابی صورت می‌گیرد. در صورت ثبت اعتراض، پرونده به کاربر ثبت کننده اطلاعات در دستگاه اجرایی مربوطه و کاربر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بررسی مجدد ارسال خواهد شد.

آرامش اظهار داشت: همچنین نظارت میدانی با همراهی مراکز مشاوره و کارآفرینی و همکاران ما در سراسر استان آغاز خواهد شد که وظیفه نظارت بر اشتغال ایجادی کل جامعه آماری را برعهده دارند.

وی تاکید کرد: بی تردید برای سیاست‌گذاری در حوزه اشتغال، به آمار واقعی از شاغلان و کارجویان و وضعیت بازار کار نیاز است، از این رو با راه‌اندازی مرکز ملی پایش اشتغال می‌توان ضمن نظارت بر طرح‌های اشتغال، به آمار دقیق و واقعی اشتغال ثبت شده در کشور دست یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار