رئیس شاباک درباره خطر فروپاشی تشکیلات خودگردان فلسطین هشدار داد

در پی شدت گرفتن مقاومت ضد اشغالگران صهیونیست در کرانه باختری، رئیس شاباک درباره خطر فروپاشی تشکیلات خودگردان فلسطین هشدار داد.

در پی شدت گرفتن مقاومت ضد اشغالگران صهیونیست در کرانه باختری اشغالی، رونین بار، رئیس سازمان جاسوسی داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) درباره خطر فروپاشی تشکیلات خودگردان فلسطینی و بروز ناامنی شدید در کرانه باختری هشدار داد.

به گزارش روزنامه الاخبار، هشدار رونین بار که در دیدار او با بنیامین نتانیاهو، مامور تشکیل کابینه در رژیم صهیونیستی بیان شد در واقع واکنشی به عضویت سموتریچ و بن گویر در کابینه امنیتی این رژیم است، چون این دو از هواداران افزایش حملات ارتش صهیونیستی در کرانه باختری و تسهیل هرچه بیشتر در مجوز شلیک به فلسطینیان هستند آن هم در شرایطی که این اتفاقات می‌تواند موجب شکل گیری گروه‌های مسلح جدید و مشابه با عرین الاسود در کرانه باختری رود اردن شود و هم زمان تشکیلات خودگردان فلسطینی سلطه خود را بر بخش‌های مختلف کرانه باختری از دست بدهد که این اتفاق موجب پدید آمدن وضعیتی در این بخش از فلسطین می‌شود که در دو دهه اخیر سابقه نداشته است.

نگرانی از شکل گیری چنین سناریویی دولت آمریکا را بر آن داشت تا هادی عمرو، نماینده خود را به فلسطین اعزام کند و نماینده آمریکا نیز بر ضرورت اتخاذ تدابیری برای تقویت توانمندی تشکیلات خودگردان فلسطینی تأکید کند.

از نگاه هادی عمرو، ماهیت وزیر جنگ آینده رژیم صهیونیستی بسیار حیاتی و بر روند روابط میان تل آویو و واشنگتن اثر گذار است و این نکته‌ای نیست که بنیامین نتانیاهو آن را نادیده بگیرد.

مخالفت آمریکا با واگذاری منصب وزیر جنگ به سموتریچ می‌تواند مشکلات نتانیاهو را در تشکیل کابینه جدید بیشتر کند و این اتفاق بحران سیاسی این رژیم را که در چند سال اخیر مانعی در مسیر تشکیل کابینه مستقر بود، افزایش دهد.

برخی می‌گویند حتی اگر نتانیاهو موفق شود از چالش‌های موجود در مسیر تشکیل کابینه عبور کند، افزایش، ‏ توسعه و تنوع مقاومت در کرانه باختری می‌تواند چالش‌های بزرگی را در برابر او قرار دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار