پایش پیشگیری از آنفلوانزا در مدارس چهارمحال و بختیاری

پایش پیشگیری از آنفلوانزا از اواسط مهر در مدارس چهارمحال و بختیاری با همکاری ناظران مراکز بهداشت، مراقبان سلامت و رابطان سلامت در مدارس آغاز شده است.

بهنام اسماعیلی معاون سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پروش چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای شیوع ویروس آنفلوانزا در سطح استان ۲۵۰ مدرسه پرجمعیت استان توسط تیم‌های نظارت بر سلامت، پایش پیشگیری از آنفلوآنزا و کرونا شد.

بهنام اسماعیلی افزود: پایش پیشگیری از آنفلوانزا از اواسط مهرماه در مدارس استان با همکاری ناظران مراکز بهداشت، مراقبان سلامت و رابطان سلامت در مدارس آغاز شده و تاپایان سال تحصیلی پایش ادامه خواهد داشت.


بیشتر بخوانید


وی اظهار داشت: در این مدارس پر جمعیت شهری بیش از ۵۵ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف مشغول تحصیل هستند که بر اساس پایش و ارزیابی انجام شده بیشتر مبتلایان به آنفلوانزا در مقاطع ابتدایی بوده است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در مدارس شهری استان ۲۰۰ مراقب سلامت فعالیت دارند، گفت: نظارت بهداشتی بر سایر مدارس به خصوص مدارس روستایی به دلیل کمبود نیروی بهداشت توسط معلمان و مدیران مدارس و همچنین رابطان سلامت انجام می‌شود.

اسماعیلی اظهار داشت: هم‌اکنون آمار ابتلا و بستری دانش‌آموزان به آنفلوانزا بر اساس پایش پیشگیری از آنفلوانزا نسبت به نیمه دوم مهرماه کاهش پیدا کرده است.

وی از دانش‌آموزان خواست تا اصول بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، تهویه مناسب و رعایت دیگر اصول بهداشتی از جمله شستن دست‌ها را در مدارس رعایت کنند.

اسماعیلی از تهیه وسایل و لوازم بهداشتی، مواد ضدعفونی‌کننده سطوح و صابون مایع، سطح زباله درب‌دار برای همه مدارس و همچنین خط لوله‌کشی صابون مایع برای مناطق محروم و فن تهویه هوا برای مدارس استان در سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت: برای تهیه این وسایل ۱۳ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شد.

معاون سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پروش چهارمحال و بختیاری در ادامه از اجرای برنامه "سفیر سلامت" برای آموزش دانش‌آموزان و ارائه نکات بهداشتی اشاره کرد و گفت: در این طرح هر روز صبح از طریق رادیو به مدت ۱۰ دقیقه موضوع‌های آموزشی در خصوص رعایت بهداشت ارائه می‌شود.

به گفته وی، این برنامه هر روز صبح ساعت هشت و ۵۰ و دقیقه پخش می‌شود که مدیران و مراقبان سلامت مدارس ملزم شدند که در این ساعت که زنگ تفریح مدارس است، این برنامه را از طریق بلندگو در مدارس پخش کنند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار