مدیر مخابرات منطقه کرمان :

حجم مصرف اینترنت افزایش یافته است

مدیر مخابرات منطقه کرمان گفت:حجم ترافیک اینترنت مصرفی مردم افزایش یافته و وضعیت کنونی جوابگو نیست و باید سایت اضافه کنیم.

حسن آذری نصرآباد امروز دوم آذرماه در نشست خبری با اشاره به نقش رسانه‌ها در شفاف سازی گفت: اطلاع رسانی درست درباره عملکرد، نارسائی‌ها و ترک فعل وموانع شفاف برای مردم ، بخش عمده‌ای از مسائل را حل می کند.

او گفت:در دوران شیوع کرونا یک تلنگربه کشور خورد و نقش سیستم‌های مخابراتی و ارتباطی بیش از پیش مشهود شد و ارتباطات در توسعه جوامع بشری توسعه‌ای پایدار است که با رویکرد جدید دنیای امروز در محور آی سی تی اتفاق می‌افتد و هیچ خدمتی در هیچ جا را نمی‌شود نام برد که هیچ استفاده ای از امکانات مخابراتی و ارتباطی نکرده باشد.

آذری نصرآبادی افزود:توجه به مخابرات و توسعه ارتباطات و آی سی تی می‌تواند توسعه پایدار در همه زمینه‌ها را به وجود بیاورد.

او تصریح کرد :در دنیا سرمایه گذاری کمتر با بهره وری و درآمد بالاتر در دنیا مدنظر است که باید با محوریت آی سی تی باشد و فعالیت‌های با بستر الکترونیک در این زمینه می‌تواند هزینه‌ها را کاهش و سود و فروش را افزایش بدهد.

او گفت:اگر قرار است تغییر اساسی در درآمد‌های کشور صورت بگیرد بدون توجه به نقش آی سی تی امکان ندارد.

آذری نصرآبادی تصریح کرد:, سرویس‌های مبتنی بر خدمات غیرحضوری و الکترونیک در کشور مستلزم این است زیرساخت‌های ارتباطی کشور خوب باشد که اکنون این گونه نیست و لازم است به این پیشران اصلی توسعه کشور در همه قسمت‌ها توجه شود.

او از واگذاری شرکت مخابرات به بخش خصوصی در سال ۸۸ به عنوان اتفاقی بزرگ یادکرد و گفت: بستر شرکت انتقال و اپراتور‌های موبایل به سرعت در حال تغییر هستند و شرکت مخابرات باید خود را به این عرصه برساند که بخشی به زیرساخت و امکانات سخت افزاری برمی گردد.

آذری نصرآبادی گفت: مخابرات از سال ۸۸ تاکنون ۱۵۰ هزار میلیارد تومان درآمد داشته و ضمن این که ۴۰ رصد از منافع شرکت مخابرات به جامعه برمی گردد و در بحران‌ها تاثیر بسیاری داشته و اولین مسئله در بحران سازماندهی و فرماندهی است که بدون ارتباطات شدنی نیست.

او با اشاره به اینکه، بزرگ‌ترین رویداد سیاسی کشور انتخابات است که بدون ارتباطات و امکانات مخابراتی امکان برگزاری یک ثانیه انتخابات در کشور وجود ندارد گفت: همه کار‌ها در بستر شرکت مخابرات انجام می‌گیرد و باید این جایگاه تقویت شود.

مدیر مخابرات منطقه کرمان گفت: اکنون روند توسعه شرکت مخابرات کند شده است.

او ادامه داد: دهه ۹۰ دهه خوبی نبود و تقریبا ۹۵ درصد از کارخانجات تولیدکننده قطعات مخابراتی در کشور که تکنولوژی را وارد می‌کردند حذف شدند وقتی توسعه مخابرات کند شد کارخانجات نمی نتوانستند محصول بفروشند و نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر مستقیم و غیرمستقیم از شرکت مخابرات ارتزاق می‌کنند و باید مخابرات حمایت شود.

مدیر مخابرات منطقه کرمان افزود:بزرگ‌ترین مصرف کننده‌های برق کشور مراکز مخابراتی است و ۲۰ تا ۲۵ درصد قانون کار افزایش یافته و نزدیک به ۹۰ درصد هزینه‌های جاری شرکت مخابرات مربوط به نیروی انسانی است.

او گفت:۱۲ سال است که تعرفه‌های تلفن ثابت گران نشده و در استان کرمان نیاز به تغییر نگاه‌ها داریم و برای کشیدن فیبر نوری همه باید همکاری داشته باشند.

مدیر مخابرات منطقه کرمان بیان داشت:حجم ترافیک مصرفی مردم افزایش یافته و وضعیت کنونی جوابگو نیست و باید سایت اضافه کنیم و در محدوده مشخص شده توسط واحد فنی زمین به ما داده شود و مصوبه قانونی داریم که تمام دستگاه‌های دولتی و موسسات عمومی و غیردولتی باید فضا را برای ایجاد سایت تلفن همراه در اختیار قرار بدهند و مردم نیز باید همکاری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار