میثم مظفر نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران درباره ورود تاکسیهای جدید به تهران اظهار کرد: تاکسی در همه جای دنیا شبکه حمل و نقل عمومی نیست و ضریب جا به جایی مسافر در ناوگان تاکسیرانی کمتر است اما در تهران اینگونه نیست.
وی افزود: واقعیت این است که زیر ساخت های حمل و نقل عمومی ما عقب بوده و سهم مترو، اتوبوسرانی و سایر مودهای انبوهبر، پایین است.
عضو شورای شهر تهران بیان کرد: تاکسیرانی بالغ بر ۲۰ درصد جابهجایی ها را عهده دارد و حدود ۴ میلیون سفر در روز با تاکسی انجام می شود که سهم بالایی است.
مظفر گفت: باید به سمت توسعه شبکه مترو، افزایش واگن های مترو و افزایش ناوگان اتوبوسرانی برویم.
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه باید در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک بازنگری شود، گفت: این طرح ده سال گذشته تهیه شده و معابر، کوچه ها و دسترسی ها تغییر پیدا کرده است.
عضو شورای شهر تهران ادامه داد: سهم تاکسی باید کاهش پیدا کند و سهم مترو و اتوبوس بیشتر شود.
مظفر تصریح کرد: کاری که شهرداری تهران انجام می دهد افزایش تعداد پلاک های تاکسی نیست. پلیس بیش از ۷۸ هزار پلاک "ت" را به تاکسیهای تهران اختصاص نمی دهد. ما نگران افزایش پلاک تاکسی نیستیم. تاکسی های جدید پلاکشان جایگزین میشود و از این باب نگران نیستیم.
عضو شورای شهر تهران یادآور شد: اساسا باید وسایل حمل و نقل انبوهبر را افزایش و سهم تاکسی را به مرور کاهش دهیم و این نکتهرا به عنوان راهبرد در نظر بگیریم.
مظفر تاکید کرد: تاکسیرانی به دنبال نوسازی ناوگان است و قصد جابه جایی پلاک دارد نه ایجاد پلاک جدید؛ در این زمینه عملکرد سازمان تاکسیرانی به سبب بخش های فراسازمانی مرتبط با دولت عقب است. یعنی در بحث نوسازی ناوگان تاکسیرانی آمار بسیار بدی داریم که بیش از ۴۰ هزار تاکسی فرسوده داریم که اتفاقی ناگوار است و این عقب ماندگی در دوره قبل مدیریت شهری تلنبار شده است.