کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، افزایش ۹۰ درصدی موارد سوء تغذیه در میان کودکان افغان را تایید کرد.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ امروز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد: موارد سوء تغذیه کودکان از 33 هزار نفر در سال گذشته ، در ماه نوامبر امسال به بیش از 63 هزار نفر افزایش یافته است.

این سازمان با اشاره به وخیم تر شدن اوضاع در فصل زمستان در افغانستان، میزان افزایش سوء تغذیه در بین کودکان را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 90 درصد اعلام کرد.

همزمان، عبدالقیوم عظیمی هماهنگ‌کننده کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در کابل گفت: میانگین فقر در افغانستان در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش یافته است.

عظیمی افزود: "بیشتر مردم قادر به خریدن وسایل و تجهیزات گرمایشی نیستند و همچنین بسیاری از خانواده‌ها توان مالی برای تغذیه مناسب کودکان‌شان را ندارند، از این رو شاهد افزایش مواد ابتلا به التهاب ریوی و سوء تغذیه مرتبط با آن هستیم."

هماهنگ کننده کمیته بین المللی صلیب سرخ گفت: "علیرغم کاهش قابل توجه درگیری‌ها، اوضاع انسانی در افغانستان نگران‌کننده است. بیش از نیمی از جمعیت کشور (معادل 24 میلیون نفر) نیازمند دریافت کمک‌های بشردوستانه هستند و مشکل تامین مواد غذایی برای 20 میلیون نفر از این تعداد بسیار جدی است.

سازمان ملل چندی پیش، بحران انسانی در افغانستان را بدترین نوع بحران در جهان خواند و بانک جهانی امروز اعلام کرد، از هر سه خانواده افغان، دو خانوده‌ در تامین نیازهای اولیه خود اعم از خوراکی و غیر خوراکی‌ با مشکل مواجهند و این مشکلات با فرارسیدن فصل زمستان بیشتر خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.