صادقی زاده نیلی حل مشکلات بانکی مهاجرین افغانستانی را در کنار رعایت قوانین بانکی ایران از سوی مهاجرین ضروری دانست.

نماینده پیشین پارلمان افغانستان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: که پس از روی کار آمدن طالبان به ایران مهاجرت کرده‌اند‏ با مهاجرین افغانستانی ساکن ایران بیش‌ترین ارتباط را دارند و در مراسم آنان به اندازه توان خود شرکت می‌کنند تا در جریان مشکلات و مسائل پیش روی آنان قرار گیرند.

صادقی زاده نیلی افزود: یکی از این مشکلات مسائل بانکی مهاجرین افغانستانی است که در بازه‌ای از زمان یعنی حدود ۲ تا سه ماه پیش شدت گرفت و این مسئله تا جایی ادامه یافت که این افراد حتی از انتقال وجه به وسیله انجام عملیات بانکی کارت به کارت نیز محدود شد و برخی در خرید‌های روزمره برای خانه خود دچار مشکل شده بودند، اما در هفته‌های اخیر این مشکل تا حدودی برطرف شده است.

به گفته نماینده پیشین پارلمان افغانستان حل مشکلات بانکی مهاجرین افغانستانی در کنار رعایت قوانین بانکی ایران از سوی مهاجرین ضروری است تا مهاجرین افغانستانی نیز بتوانند از درآمد مشروع خود در ایران استفاده کنند.

صادقی زاده در پایان نیز گفت: باوجود تلاش‌ها برای حل این مسئله، اما هنوز هم فعالیت‌های بانکی مهاجرین افغانستانی با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند‎ برای مثال مهاجرین افغانستانی هنوز نمی‌توانند مبالغ سنگین را از طریق شماره "شبا" منتقل کنند‎‎‎‎‎‎ که این امر نیز می‌بایست با عنایت مسئولین کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران برطرف شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Switzerland
Husseini
۲۰:۵۴ ۰۷ مهر ۱۴۰۳
سلام وقت بخیر من اتباع افغانستانی هستم ایا کسی میتواند به شبا من پولی را واریزکند منظور که ب حسابم پول میشینه؟
یا من خودم میتونم ازطریق شبا پولی جابجا کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
نسل سوم مهاجرین
۲۰:۴۰ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
گواهینامه رانندگی حق مسلم مهاجرین افغانستانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۰۴ آذر ۱۴۰۱
زنده باد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران. ولی مشکلات اتباع گواهینامه رانندگی اتباع حساب بانکی و سیم کارت وغیره هست انشاله که حل بشه