کنگره شهدای اختیار آباد برگزار شد

در کنگره شهدای اختیار آباد که در گلزار شهدای اختیار آباد استان کرمان برگزار شد از خانواده شهیدان عامری تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

در کنگره شهدای اختیار آباد دوستان و همکاران شهید علی عامری (شهید روحانی شاخص سال ۱۴۰۱) از خاطرات و روحیات وی سخن گفتند.

حجت الاسلام رجب زاده امام جمعه اختیار آباد در این مراسم گفت: شهیدان زنده جاویدان هستند و ما به شهیدانی که در راه انقلاب اسلامی شهید شده اند پناه آورده ایم.

وی افزود: دو شهید گمنام امروز میزبان ما هستند، چون آن‌ها عنوان ندارند و تنها عنوانی که دارند گمنامی است.

حجت‌الاسلام عامری امام جمعه زنگی آباد در مورد شهید شاخص شهید عامری گفت: شهیدی که به عنوان شهید شاخص عنوان شده ورودی سال پنجاه و سه به مدرسه قم است و در سال شست و سه به شهادت رسید.

وی افزود: اولین روحانی که به عنوان مُبَلِغ به جازموریان اعزام می‌شوند ایشان هستند و خیلی‌ها گفتند امید آینده استان بود، شهیدی که به درس اهمیت می‌داد.

امام جمعه زنگی آباد افزود: حتی بحث زمین دادن به افراد نیازمند، روحانیون دخیل بودند، اما هیچ کدام یک متر زمین برای خود برنداشتند، حتی زمانی که خودش زمینی خریده بود به نیازمندی هدیه داد و گفتند که به این زمین نیاز ندارند.

وی افزود: مادرم می‌گفت قبل از انقلاب زمانی که شهیدمدرسه می‌رفت، وقتی کسی به ایشان به ناحق ضربه زد و پس از انقلاب که شهید قدرت داشت می‌توانست انتقام بگیرد، اما گذشت کرد.

حجت‌الاسلام عامری افزود: هر دو برادر شهید در جبهه همراه ایشان بودند و همیشه به فکر نظام بودند و هر جا نیاز داشتند حضور پیدا می‌کردند و در آخر هر سه شهید شدند.

حجت‌الاسلام محمد علی رضا پور از شهر ساری در این مراسم گفت: ما تفاوتی با شهیدان داریم که اگر این تفاوت‌ها رو حل کنیم ما هم به جمع شهدا خواهیم پیوست.

وی افزود: شهدا با عصمت به دنیا نیامده اند ولی سعی کردن با عصمت از دنیا بروند.

حجت الاسلام رضاپور ادامه داد: خدا می‌فرمایند شما به قولی که به من دادید عمل کنید من هم به قولی که به شما دادم عمل می کنم، همه شهدا اهل قول صادق بودند، اما قولی که ما به شهدا و خانواده شان دادیم عمل کردیم؟ ما به قولی که به امام داده بودیم عمل کرده ایم؟ همان قولی که حاج قاسم در وصیت اش از ما گرفت.

وی ادامه داد: ما به امام قول دادیم وصیت شهدا را بخوانیم و به آن عمل کنیم، ما به امام قول دادیم از ایران اسلامی دفاع کنیم.

حجت الاسلام رضا پور در ارتباط با حوادث اخیر افزود: هرکسی که آبروش را به خیابان آورد برای ولایت سیلی خورد، اما پای ولی فقیه ایستاد.

وی افزود: در حوادث اخیر ۱۱۳ شهید دادیم، اما یکی تسلیت نگفت، شما‌هایی که دل‌های خانواده‌های شهدا می‌شکنید روزی باید جواب بدهید.

وی ادامه داد: حاج قاسم فرمود هرکس تیری به سمت این نظام بندازد آواره خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار