معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: برای اجرای کامل فاز دوم و سوم مجتمع آبرسانی خوشاب سربیشه ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی خوشاب سربیشه برای آبرسانی پایدار به ۱۹ روستای مرزی با جمعیت ۹۴۷ خانوار در سال ۱۳۹۴ آغاز شد و فاز نخست آن در راستای آبرسانی روستای «مشوکی و خوشاب» مرداد ۱۳۹۸ به بهره‌برداری رسید.

او با بیان اینکه عملیات اجرایی فاز دوم این مجتمع برای آبرسانی به ۱۱ روستا با جمعیت ۴۳۹ نفر و با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان در دست اجراست، افزود: احداث ۲۷ کیلومتر خط انتقال، سه باب ایستگاه پمپاژ و هزار و ۴۲۰ مترمکعب مخزن از مشخصات فنی فاز دوم طرح است که در حال حاضر ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی ادامه داد: برای احداث این فاز، کمیته امداد امام خمینی (ره) پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مشارکت داشته و همچنین برای اجرای طرح، تفاهم‌نامه‌ای به مبلغ سه میلیارد تومان با قرارگاه شهید ناصری داریم.

سالاری ادامه داد: از مجموع ۲۷ کیلومتر خط انتقال فاز دوم، تاکنون ۸.۵ کیلومتر لوله‌گذاری انجام شده است.

او گفت: اجرای فاز سوم این طرح با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان هم در قالب قرارداد محرومیت‌زدایی برای خرید تجهیزات و اجرا به قرارگاه شهید ناصری استان محول شده است.

سالاری افزود: در فاز سوم این طرح هم ۶ روستا با جمعیت ۳۳۰ نفر و با اجرای ۲۰ کیلومتر خط انتقال، سه ایستگاه پمپاژ و احداث ۵۷۰ مترمکعب مخزن از نعمت آب برخوردار خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.