فعالیت رسمی انجمن‌های هنری خراسان رضوی معطل نهایی شدن شیوه نامه اجرایی

ثبت انجمن‌های هنری خراسان رضوی در اداره ثبت شرکت‌ها و فعالیت رسمی آن‌ها در استان معطل نهایی شدن و ابلاغ شیوه نامه اجرایی وزارتخانه مانده است.

جواد روشندل مسئول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت:قرار بوده است که انجمن‌های هنری در استان به اداره ثبت شرکت‌ها معرفی و در آن ثبت شوند تا انجمن‌های استانی از حالت شعبه خارج شده و به عنوان یک انجمن مستقل در استان‌ها فعالیت کنند و مقدمات این کار نیز برگزاری انتخابات اعضای هیات مدیره انجمن و تشکیل مجمع عمومی آن است.
 
او افزود: به همین منظور در سال‌های گذشته شیوه نامه‌ای از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ثبت انجمن‌های هنری تدوین شد و مرجع معرفی انجمن‌ها به مرحله ثبت نیز مرکز رسیدگی به امور موسسات فرهنگی و هنری در وزارتخانه است.
 
مسئول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: مرکز رسیدگی به امور مراکز فرهنگی و هنری وزارتخانه در باب اجرایی شدن این شیوه نامه مسائلی از جمله لزوم بازنگری در اساسنامه انجمن‌ها را مطرح کرد.  
 
روشندل بیان کرد: هم اکنون شیوه نامه ثبت انجمن‌ها در مرحله بررسی و مطالعه قرار دارد و پیشنهاد ما به وزارت فرهنگ و ارشاد آن بوده که این شیوه نامه در برخی استان‌ها که انجمن‌های چابکی دارند به صورت نمونه به اجرا درآید تا پس از اجرای آزمایشی آن، الگوی مشخصی از شیوه نامه تدوین و برای اجرا به کل استان‌ها ابلاغ شود.
 
او تصریح کرد: این پیشنهاد در دفاتر تخصصی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد پذیرش واقع شده و پس از این که در یکی دو استان به صورت آزمایشی به اجرا درآمد و ثبت انجمن‌ها با مانعی به لحاظ حقوقی و اعتباری مواجه نشد، نسخه نهایی این شیوه نامه به صورت سراسری در کل استان‌ها به منظور ثبت انجمن‌های هنری به اجرا درمی آید.
 
مسئول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تأکید کرد: هم اکنون انجمن‌های سینمای جوانان، هنر‌های نمایشی و موسیقی در استان به صورت شعبه هستند و فقط انجمن هنر‌های تجسمی انتخابات اعضای هیات مدیره را برگزار و مجمع را تشکیل داده و در مرحله ثبت مانده و معطل نهایی شدن شیوه نامه این موضوع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.