دو تیم بلژیک و مراکش در جریان رقابت‌های گروه F رقابت‎‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف هم رفتند.

بلژیک در دیدار اول خود در جام با سه امتیاز از زمین مسابقه خارج شد، اما آن‌ها بسیار خوش‌شانس بودند. کانادا به ویژه در ۱۵ دقیقه ابتدایی بار‌ها دروازه بلژیک را تهدید کرد و حتی صاحب یک ضربه پنالتی هم شد، ولی تیبو کورتوا شوالیه قهرمان تیمش شد و با مهاری دیدنی از یک شگفتی دیگر در این جام جلوگیری کرد. عملکرد شیاطین و مخصوصا حضور سوال برانگیز ادن هازارد در ترکیب اصلی زنگ خطر را با وجود پیروزی در اولین دیدار برای شاگردان مارتینز به صدا درآورده است.

با پیروزی مقابل مراکش صعود از گروه برای نماینده اروپا قطعی خواهد شد و روی کاغذ به نظر نمی‌رسد اتفاقی غیرمنتظره رخ دهد. بلژیک تا بحال در هیچ کدام از ۴ دیدار با نمایندگان آفریقا که اتفاقا همگی در مراحل گروهی بوده، بازنده از زمین خارج نشده. علاوه بر این در صورت پیروزی، بلژیک تبدیل به اولین تیمی می‌شود که ۹ بازی پیاپی را در مرحله گروهی برنده از زمین خارج شده است.

مراکش پیش از تورنمنت خطری جدی برای دیگر تیم‌ها محسوب نمی‌شد. شاید همین موضوع و واقع‌بینی آن‌ها نسبت به شرایط مراکش را غیر قابل پیش‌بینی و خطرناک می‌کند. در بازی اول مقابل مودریچ و رفقا، شیر‌ها موفق شدند با وجود مالکیت تنها ۳۵ درصدی به اندازه کرواسی یعنی دو شوت، درون چارچوب داشته باشند و در کنار این، اجازه خلق موقعیت خاصی به فینالیست دوره قبل ندهند.

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر - گروه F
ورزشگاه: الثمامه (دوحه) - ساعت ۱۹:۳۰
داور: سزار راموس (مکزیک) / کمک‌ها: آلبرتو مورین مندز و میگل هرناندز (مکزیک)، داور چهارم: یوشیمی یاماشیتا (ژاپن) / داور ویدیویی: فرناندو گوئررو (مکزیک)

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛ بلژیک ۰ - مراکش ۰

تیم ملی بلژیک:
کورتوآ، آلدروایلد، فرتونگن، کاستانیه، تورگان هازارد، ویتسل، ادن هازارد، توماس مونیه، آمادو اونانا، دی بروینه، میچی بتشوایی
سرمربی: روبرتو مارتینز

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛ بلژیک ۰ - مراکش ۰

تیم ملی مراکش:
یاسین بونو، نایف اگرد، رومین سایس، اشرف حکیمی، نصیر مرزاوی، عزالدین اوناحی، سوفیان آمرابات، سلیم عماله، حکیم زیاش، سوفیان بوفال و یوسف النصیری 
سرمربی: ولید الرکراکی

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛ بلژیک ۰ - مراکش ۰

دقایق حساس:

با سوت آغاز بلژیک به دوازدهمین کشوری بدل میشود که به تعداد ۵۰ بازی در رقابت‌های جام‌جهانی رسیده‌اند.

دقیقه ۴:میچی باتشوایی با یاسین بونو تک به تک شد، اما دروازه‌بان مراکش واکنش خوبی داشت و شوت مهاجم بلژیک به کرنر رفت.  

دقیقه ۵:با هوشمندی تورگان هازارد و یک پاس زمینی طولی و مهاجم بلژیک باتشوایی هم با استارت سریع از جناح چپ محوطه خودش را به نزدیکی دروازه مراکش رساند، اما ضربه پای چپ پرقدرت او به وسیله یاسین بونو با زانوی پای راست، به بیرون رفت.

دقیقه ۱۶: شوت کوین دی بروینه با برخورد به مدافعان مراکش به کرنر رفت. همچنین ضربه کرنر نیز با ضربه سر باتشوایی به بیرون رفت.

دقیقه ۱۹:شوت توماس مونیه در دستان منیر مهند جای گرفت.

دقیقه ۲۱: شوت ناگهانی زیاش از پشت محوطه با اختلاف کمی فضای بالای دروازه را شکافت و به بیرون رفت.

دقیقه ۳۵:شوت اشرف حکیمی از زاویه بسته در محوطه جریمه با اختلاف از بالای دروازه بلژیک به بیرون رفت.

دقیقه ۳۹:  ضربه ایستگاهی از جناح چپ و چسبیده به محوطه جریمه مراکش بهترین موقعیت برای دی بروینه بود تا هنر خود را نشان دهد اما ضربه مستقیم او روی سقف دروازه فرود آمد.

دقیقه ۲+۴۵: یک ضربه ایستگاهی و موقعیت فوق‌العاده برای زیاش چسبیده به خط محوطه جریمه بدست آمد تا بتواند به بلژیک آسیب جدی بزند. ارسال بلند حکیم به درون محوطه شش قدم با خطای محاسباتی کورتوا به بدن او برخورد کرد و وارد دروازه شد. مراکشی‌ها سر از پا نمی‌شناختند، اما داور مسابقه به کنار زمین رفت و صحنه گل را مورد بازبینی قراداد و گل را مردود اعلام کرد.

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛ بلژیک ۰ - مراکش ۰

نیمه نخست این دیدار با نتیجه تساوی بدون گل بین تیم های بلژیک و مراکش به پایان رسید.

دقیقه ۵۰: ضربه پای چپ و از پشت محوطه حکیم زیاش با جایگیری خوب کورتوا در آغوش و آرام گرفت.

دقیقه ۵۲: ادن هازارد با از پیش رو برداشتن بازیکن رودررو نشانه‌هایی از هازارد تکنیکی و آماده را به نمایش گذاشت و از سمت راست وارد محوطه شد. هازارد با پای راست به سمت دروازه شلیک کرد اما مونیر توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۵۷: بوفال با یک جابجایی مدافع روبروی خود را محو کرد و وارد محوطه شد. سوفیان با یک ضربه فنی پای راست گوشه دروازه بلژیک را هدف گرفت. کورتوا شیرجه زد ولی هر چقدر به بدن خود کش داد نتوانست به توپ برسد اما او و بلژیک خوش شانس بودند که توپ بوفال از کنار دروازه با اختلاف کمی به بیرون رفت.

دقیقه ۶۵: پاس تورگان در عرض و پشت محوطه مراکش به بازیکن تازه وارد دریس مرتنز رسید و او بعد از وند گام به سمت دروازه با پای راست ضربه پر قدرت را راهی دروازه مونیر کرد ولی او توپ را با دو دست دفع کرد.

دقیقه ۷۳ (گل اول مراکش):شوت عبدالحمید سبیری از روی ضربه کاشته و از زاویه بسته مستقیم وارد دروازه کورتوا شد تا مراکشی‌ها از حریف خود پیش بیفتند.

دقیقه ۸۲ :ضربه سر فرتونگن روی ضربه کرنر با فاصله کم از کنار دروازه مراکش به بیرون رفت.

دقیقه ۳ + ۹۰( گل دوم مراکش):در دومین دقیقه از وقت‌های تلف شده پاس حکیم زیاش درون محوطه جریمه به زکریا ابوخلال و ضربه این بازیکن وارد دروازه بلژیکی‌ها شد تا اختلاف به ۲ گل برسد.

این دیدار در پایان وقت قانونی با نتیجه دو بر صفر به سود تیم فوتبال مراکش به پایان رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۰۶ آذر ۱۴۰۱
این نتیجه اصلا شگفتی نیست چرا بیجا تیر میزنید.مراکش همیشه تیمی قوی بوده و این نتیجه شگفتی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۰۶ آذر ۱۴۰۱
بلژیک و کاستاریکا؟
آخرین اخبار