رئیس اداره بهره‌برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت : نمی‌گذاریم لاله واژگون و پیچک و دیگر گونه‌های گیاهی در معرض انقراض استان از دست بروند.

وحید عزیزی رئیس اداره بهره‌برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به برنامه‌ریزی برای حفاظت از گونه‌های گیاهی در معرض انقراض در منابع طبیعی استان، گفت: تلاش می‌کنیم تا با حفاظت از گونه‌های گیاهی در معرض انقراض نگذاریم این گونه‌های مهم گیاهی از دست بروند.

وی با اشاره به اهمیت حفظ ذخیره گاه‌های گونه‌های گیاهی در معرض انقراض، گفت: تغییرات اقلیمی از یکسو و برداشت‌های بی رویه از سوی دیگر، زنگ انقراض گونه‌های گیاهی را به صدا در آورده است.

 رئیس اداره بهره‌برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه ۱۴۰ گونه گیاهی شناخته شده دارد، گفت: از جمله گونه‌های گیاهی در معرض انقراض استان می‌توان به موسیر، لاله واژگون، کرفس طبیعی، پیچک، سورانه و کندل (زو) اشاره کرد.

عزیزی با بیان اینکه امسال اقدامات حفاظتی را در سطح ۳۶۵۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان برای مراقبت از گونه‌های گیاهی در معرض انقراض انجام خواهیم داد، گفت: تلاش خواهیم کرد تا با مراقبت و حفاظت از رویشگاه‌های طبیعی این گونه‌های مهم گیاهی، از نابودی آن‌ها جلوگیری کنیم.

 وی اشاره‌ای هم به کشت گونه‌های گیاهی در سطح سه هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی در راستای حفاظت از گونه‌های گیاهی در معرض خطر داشت و گفت: در این راستا گونه‌های گیاهی مثل آنغوزه، آویشن، کنگر، ریواس، علف گاوزبان، آوندول و... در سطح مراتع استان کشت شده است.

 وی با بیان اینکه طرح کشت گونه‌های گیاهی در تمامی شهرستان‌های استان اجرا خواهد شد، افزود: کشت گونه‌های گیاهی علاوه بر اینکه در احیا و غنی سازی مراتع تاثیر داشته و از انقراض گونه‌های گیاهی جلوگیری می‌کند، در افزایش درآمد بهره‌برداران نیز اثرگذار خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.