مدیرکل محیط زیست کرمانشاه با اشاره به مشخص کردن یک برنامه زمان بندی شده برای حل مشکلات محیط زیستی رودخانه «قره سو»، گفت : ساماندهی رودخانه «قره سو» نیازمند تصفیه فاضلاب شهری است.

احد جلیلیان مدیرکل محیط زیست کرمانشاه گفت : محیط زیستی که محل و جایگاه زندگی‌مان است بسیار حائز اهمیت بوده و قطعاً چالش‌هایی در این زمینه وجود دارد، مهم‌ترین چالش‌های محیط زیستی استان کرمانشاه معضل گرد و غبار و خشک شدن جنگل‌های بلوط، برداشت بی‌رویه از منابع آبی و استفاده از کشت‌های آب‌بر است.

وی در خصوص آلودگی رودخانه قره‌سو، افزود: متأسفانه به دلیل عدم وجود ظرفیت لازم تصفیه‌خانه شهر کرمانشاه برای انجام عملیات تصفیه، بخشی از فاضلاب شهر کرمانشاه وارد این رودخانه می‌شود و این به عنوان یک معضل مهم زیست محیطی تلقی می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: مقرر شده است شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط با هماهنگی نسبت به افزایش تعداد پمپ‌هایی که برای انتقال فاضلاب شهر تعبیه شده است اقدام کند.

جلیلیان گفت: امید است با تخصیص اعتبارات مالی بتوان مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهری را تا پایان سال ۱۴۰۲ راه‌اندازی کرد که با انجام این رویداد می‌توان گفت بیش از ۷۰ درصد فاضلاب شهر کرمانشاه تصفیه می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه عنوان کرد: اخطاریه‌های زیست‌محیطی لازم به نهاد‌هایی که در آلایندگی رودخانه قره‌سو نقش دارند صادر شده است و طی یک مدت زمان مشخص از آن نهاد‌ها خواسته‌ایم که نسبت به لایه‌روبی رودخانه اقدام کنند و در غیر این صورت مطابق با ضوابط و مقررات قانونی اقدام و دستگاه‌های ذی‌ربط به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه خط قرمز سازمان حفاظت محیط زیست سلامت مردم است، خاطر نشان کرد: یقیناٌ با هر شخص یا نهادی که سلامت مردم را در حوزه محیط زیست به خطر بیاندازد مطابق با ضوابط و مقررات برخورد قانونی می‌شود.

جلیلیان بیان کرد: استاندارد‌های زیست‌محیطی لازم بر اساس داده‌های استخراجی از ایستگاه‌های مستقر در صنایع مهم استان کرمانشاه آلایندگی شرکت پالایشگاه کرمانشاه در حد استاندارد و در طی چند سال گذشته به عنوان صنعت سبز معرفی شده‌اند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.