معاون امور اسناد هویتی اداره کل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری گفت: ۷۷۰ هزار و ۵۹۲ قطعه کارت هوشمند ملی به واجدان شرایط در استان ارائه شده است.

مهدی موسوی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون درخواست ۲۲ هزار و ۷۵۵ نفر در چهارمحال و بختیاری برای کارت هوشمند ملی ثبت شده است و در صف انتظار صدور کارت قرار دارند.

وی افزود: در یک برهه زمانی روند صدور کارت هوشمند ملی کُند پیش رفت که اکنون صدور کارت با سرعت بیشتری انجام می‌شود، البته در ابتدای آغاز طرح، چهارمحال و بختیاری جزو استان‌های پیشرو در زمینه صدور کارت هوشمند ملی بود و اکنون نیز جزو استان‌های برتر کشور در زمینه اخذ درخواست کارت هوشمند ملی است.


بیشتر بخوانید


موسوی با اشاره به صدور ۷۷۰ هزار و ۵۹۲ قطعه کارت هوشمند ملی در استان، اضافه کرد: تاکنون بیش از ۹۴ درصد از متقاضیان کارت خود را دریافت‌کرده‌اند، البته افرادی که تاکنون برای کارت هوشمند ملی اقدامی نکرده‌اند می‌توانند درخواست خود را ارائه دهند تا مراحل صدور کارت انجام شود.

وی در خصوص اتمام اعتبار کارت‌های هوشمند ملی، گفت: همه کارت‌های هوشمند ملی در دسترس مردم تا سال ۱۴۰۵ به صورت خودکار تمدید شده است و مشکلی برای استفاده از آن و ارائه خدمات از سوی دستگاه‌ها وجود ندارد.

موسوی اظهار داشت: سازمان ثبت احوال کشور در راستای ارائه مجموعه‌ای از خدمات هویتی مبنی بر اطلاعات خانواده به عنوان پنجره واحد خدمات دولت هوشمند از طریق درگاه الکترونیکی به نشانی sahim.sabteahval.ir اقدام به ایجاد سامانه الکترونیکی سهیم کرده است.

وی بیان کرد: در این سامانه آخرین اطلاعات سببی و نسبی موجود شهروندان شامل اطلاعات هویتی والدین، فرزندان و همسر هر شخص نمایش داده می‌شود، همچنین خدماتی از جمله ثبت‌نام کارت هوشمند ملی، ثبت تغییر نشانی، درخواست انتخاب یا تغییر نام، درخواست گواهی تجرد، مدارک پیدا شده، ثبت شکایات، اخبار و اطلاعات، قوانین و مقررات و ... ارائه و در دسترس است.

موسوی ادامه داد: این اتفاق یک گام عملی در راستای تحقق دولت الکترونیک است که موجب کاهش مراجعات متقاضی به ادارات ثبت احوال، افزایش سرعت در ارائه خدمات، در دسترس بودن خدمات و کاهش هزینه برای مراجعه‌کنندگان می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار