مدیرکل ثبت احوال زنجان گفت: ۹ خدمت غیرحضوری از طریق درگاه خدمات الکترونیکی ثبت احوال با عنوان سامانه سهیم در استان در دسترس قرار گرفت.

 مهدی ژاله چیان، مدیرکل ثبت احوال زنجان در خصوص این سامانه و کاربرد‌های آن افزود: سامانه سهیم به عنوان پنجره واحد ارائه خدمات سازمان ثبت احوال در هفته دولت امسال رونمایی شد و اکنون با نشانی sahim.sabteahval.ir برای شهروندان استان نیز قابل استفاده است.

وی اظهار داشت: در این درگاه ۹ خدمت شامل پایگاه اطلاعات خانوار، ثبت نام کارت هوشمند ملی، ثبت تغییر نشانی، درخواست تغییر نام، درخواست گواهی تجرد، مدارک پیدا شده، ثبت شکایات، اخبار و اطلاعات و قوانین و مقررات ارئه شده است.

ژاله چیان تعامل دوسویه با مردم، کاهش مراجعات حضوری و ارائه خدمات امن و سریع با افزایش کمی و کیفی خدمات را از اهداف راه اندازی سامانه سهیم برشمرد و افزود: اطلاعات شهروندان از اطریق این سامانه به روز شده و هر گونه ویرایش و افزودن اطلاعات در ایآن به صورت رایگان قابل انجام است.

وی اظهار داشت: نسخه موبایلی سامانه سهیم نیز در دسترس مردم قرار گرفته است و شهروندان می‌توانند از آن طریق نیز از خدمات بهره‌مند شود.

مدیرکل ثبت احوال زنجان گفت: شهروندان برای ورود به سامانه سهیم ابتدا باید ثبت نام کنند که فرآیند زمان ثبت نام نیز در کوتاه‌ترین زمان و با وارد کردن کد ملی و تاریخ تولد، انجام می‌شود، در هر بار ورود کابران به سامانه رمز یک بار مصرف به شماره همراهی که به نام کاربر است ارسال می‌شود و افراد با وارد کردن نام کاربری، رمز ورود و کد یک بار مصرف، می‌توانند وارد سامانه شده و از خدمات آن استفاده کنند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.