اجرای طرح غربالگری چشم در زنجان

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان زنجان گفت: برنامه غربالگری تنبلی چشم از اردیبهشت ماه امسال آغاز شده و تا اسفندماه ادامه دارد.

بیگلری بابیان اینکه بازه گروه سنی جامعه هدف جهت اجرای برنامه متولدین نیمه دوم سال ۱۳۹۵و سال‌های ۱۳۹۸، ۱۳۹۷، ۱۳۹۶ است، گفت: جمعیت کل کودکان ۳ تا ۶ سال استان طبق آمار ثبت احوال ۶۴ هزار و ۸۹۲ نفر است که ۴۳ هزار و ۴۲۸ کودک در شهر و ۲۱ هزار و ۴۶۴ کودک ساکن روستا هستند. 

او بر استفاده غربالگران از E چارت و رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی طبق دستورالعمل ابلاغی تأکید کرد و افزود: غربالگران صرفا برای کودکان ۳ ساله و کودکانی که همکاری ندارند می‌توانند از دستگاه بینایی سنجی استفاده کنند و نظارت کامل کارشناسان بر روند اجرای برنامه در شهرستان‌ها ضروری است.

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان زنجان در خصوص تعرفه ارائه خدمات غربالگری بینایی، گفت: هزینه‌ غربالگری کودکان در بخش خصوصی با دستگاه دستگاه ۵۶ هزار و ۷۴۰ تومان و با چارت اسنلن ۱۷ هزار و ۴۳۰ تومان و در بخش دولتی با دستگاه ۹ هزار و ۵۲۰ تومان و با چارت اسنلن ۴ هزار و ۴۷۰ هزار تومان است.

بیگلری افزود:پارسال در راستای اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در استان زنجان تعداد ۴۱ هزار و ۴۴۳ نفر از کودکان ۳ تا ۶ سال مورد سنجش بینایی قرار گرفتند که تعداد ۲۱ هزار و ۹۱۲ کودک در شهر و ۱۹ هزار و ۵۳۱ کودک در روستا غربال شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.