۱۸ اثر به دبیرخانه سیزدهمین جشنواره استانی سودای عشق ارسال شد که پس از همفکری شورای سیاستگذاری بسیج استان ۱۱ اثر منتخب و برگزیده شدند.

حسین رضایی گفت:  فرمایشات مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر می‌تواند راهگشا باشد و افق دید همگان را روشن کند.

سرپرست فرمانداری اظهار کرد: بسیج فعالیت‌های زیادی در همه فعالیت‌ها دارد از جمله رویداد تولید محتوای دیجیتال استان کرمان در محل سرچشمه که اخیرا برگزار شد و نتایج بسیار موفقی از استان راهی فینال این رقابت‌ها شد.

وی افزود: از آنجایی که در زمینه‌های فرهنگی غفلت و عرصه به دشمن واگذار شده، اما بسیج نقش به سزایی در اجرای برنامه‌های فرهنگی ایفا می‌کند در سیل عظیم اخیر پای کار بودند همینطور در اغتاشات اخیر در عرصه بودند تا امنیت را که بالاترین رکن جامعه است برقرار کردند.

رسالت بسیج هنرمندان در مقابل دشمن، تولیدات فاخر است

سرهنگ احمد مرادی معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان در این آئین اظهار کرد: رشادت‌های بسیجیان در عرصه‌های مختلف از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون قابل ستایش است.

وی افزود: خیلی‌ها هنوز فکر می‌کنند بسیج با تشکیل جنگ تحمیلی آغاز به کار کرد در حالی که ده ماه بعد از پیروزی انقلاب بسیج به فرمان امام تشکیل شد و در هشت سال دوران دفاع مقدس نیزرشادت‌های بسیج نمایان بود و پس از آن تازه فعالیت و ماموریت بسیج آغاز شد و در همه عرصه‌های فرهنگی، هنری، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی حضور چشمگیر دارد.

سرهنگ مرادی زاده بیان کرد: امروز بالغ بر ۲۰ قشر را در بسیج داریم که شامل بسیج دانش آموزی، دانشجویی، مهندسین، بسیج هنرمندان، بسیج مداحان، جامعه پزشکی و اصناف و ... است.

وی گفت: بسیج مأموریت خاص در همه عرصه‌ها دارد و فعالیت‌های بسیج در همه عرصه‌ها باید از دریچه‌ای در قالب هنر دیده شود.

سرهنگ مرادی زاده عنوان کرد: امروز در شکل گیری تمدن اسلامی و زمینه سازی ظهور امام زمان باید در زیبایی‌های عاشورا الگوگیری کنیم.

وی افزود: ۴۴ سال برای یک انقلاب و یک نهضت عمری نیست، اما اتفاقات زیادی رقم خورده و در عرصه‌های علمی، پزشکی، کشاورزی، نظامی، هسته‌ای و نانو حرف برای گفتن در دنیا داریم؛ اگر دفاع مقدس ما در سینما به خوبی نشان داده نشده بود امروز شاید در صحنه اغتشاشات می‌ماندیم پس این وظیفه خطیر هنرمندان است که از نظام مقدس جمهوری اسلامی که خون‌های زیادی پای آن ریخته شده دفاع کنند و در قالب جهاد تبیین تولیدات فاخر داشته باشند و به آگاهی مردم برسانند.

سرهنگ مرادی زاده یاد شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت و بیان کرد: به گفته شهید سلیمانی؛ دشمن ما دوران جنگ تحمیلی قویترین بود و آمریکا، اروپا و صهیونیسم گشته بودند قدرتمندترین رژیم را در منطقه پیدا کرده بودند و با پشتیبانی‌های تسلیحاتی و نظامی به جنگ با ایران آمدند و دشمن ما این قدر قوی است.

وی گفت: بسیج هنرمندان باید در جنگ با این چنین دشمن قوی، از همه تلاش خود استفاده کنند تا با انجام رسالت خوب دشمن مأیوس شود که بخواهد به ایران تجاوز کند.


عباسپور رئیس بسیج هنرمندان استان کرمان هم در این آئین اظهار کرد: تلاش برای لذت بردن از هنر و البته حفظ اصالت در بیان حقایق در قالب هنر از جمله تیاتر فق العاده است.

وی افزود: اخلاق باید بر هنر حکومت داشته باشد و باید اخلاق را دریابیم و با حاکمیت آن در هنر می‌توان به تولیدات فاخر دست یافت.

عباسپور بیان کرد: مجتمع مس سرچشمه در انجام رسالت اجتماعی و حمایت از فرهنگ و هنر همیشه پای کار است که قابل تقدیر است.

فرهنگ و ارشاد کرمان از تئاتر استان کرمان، اعلام حمایت کرد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: یکی از سیاست‌های جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از تولیدات فاخر تیاتر است که برنامه ریزی‌ها در این راستا در حال انجام است تا با ایجاد فرصتی مغتنم برای هنرمندان زمینه ساز فضا‌های خوب برای تیاتر استان کرمان باشیم.

به محسن روحی در سیزدهمین جشنواره استانی سودای عشق (تئاتر بسیج) در محل سالن ذکریای رفسنجان اظهار کرد: سال‌های گذشته فرهنگ مهم و رسانه مهم بود و برخی افراد که این را باور نداشتند اکنون بر این اذعان دارند که فرصت ویژه است.

وی به هنر تاثیرگذار تئاتر اشاره کرد و افزود: اگر بخواهیم هنر مورد توجه قرار گیرد باید دارای وِیژگی‌های منحصر به فرد خلاقیت، جذابیت و ... باشد و هر کشوری در هنر وجه تمایزی با دیگر کشور‌ها دارد در ایران این هنر با اعتقادات عجین شده است و قطعا باید از این هنر استفاده کرد.

روحی بیان کرد: یکی از سیاست‌های جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از تولیدات فاخر تیاتر است که برنامه ریزی‌ها در این راستا در حال انجام است تا فرصتی مغتنم برای هنرمندان ایجاد شود تا زمینه ساز فضا‌های خوب برای تیاتر استان کرمان باشد.

وی تصریح کرد: تلاش ما در حوزه فرهنگ و هنر و تیاتر استان این است که چراغ هنر تیاتر را روشن نگه داریم نباید این چراغ کم فروغ شود که اگر این چراغ کم سو شود از هنر تیاتر استان‌های دیگر استفاده می‌شود لذا اعلام آمادگی برای حمایت از حوزه تولید در عرصه تیاتر استان داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار