مقام قطری تاکید کرد کشور‌های غربی با طراحی مسائلی فتنه انگیز همچون بازوبند همجنس‌بازان، به فرهنگ مردم غرب آسیا بی احترامی می‌کنند.

مسئول برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در واکنش به اقدام کشور‌های اروپایی طراحی کننده‌ی بازوبند «وان لاو» تاکید کرد هدف این کشور‌ها تفرقه افکنی و فتنه انگیزی است؛ آن‌ها باید ارزش‌های کشور‌های عربی را درک کنند و به این ارزش‌ها احترام بگذارند.

براساس گزارش  تاک اسپرت، انگلیس و ولز از جمله تیم‌های رقابت کننده بودند که برنامه ریزی کرده بودند، کاپیتان شان بازوبند «وان لاو» را در قطر به بازو ببندد؛ جایی که روابط هم جنس غیرقانونی است. اما پس از آنکه فیفا تهدید کرد بازیکنانی را که بازوبند بپوشند تحریم ورزشی می‌کند، تیم‌های یاد شده عقب نشینی کردند. فیفا اعلام کرد هر بازیکنی، بازوبند «وان لاو» بپوشد به محض ورود به زمین بازی، کارت زرد می‌گیرد؛ این تصمیم فیفا، ناامیدی گسترده‌ای در بین اروپایی‌ها ایجاد کرد.

بازیکنان تیم آلمان پیش از بازی با ژاپن، در عکس تیمی که در زمین بازی انداختند به نشانه اعتراض به تصمیم فیفا، دهان شان را با دست پوشاندند. آلمان‌ها نتیجه‌ی بازی را ۲ به یک واگذار کردند. حالا حسن الثوادی، دبیرکل کمیته عالی اجرایی و میراث جام جهانی قطر، کشور‌های غربی را به بی احترامی به فرهنگ مردم غرب آسیا متهم کرده است.

الثوادی در گفتگوی اختصاصی مفصلی با تاک اسپرت گفت: «این تصمیم (منع پوشش بازوبند)، تصمیم فیفاست. من در این موضوع دخالتی نداشتم. سیاستگذاری آن‌ها (تیم‌های اروپایی) این است که بازوبند‌ها را به عنوان نماد فراگیری و شماری موضوعات دیگر از جمله‌ی ماندگاری و این چیز‌ها بپوشند. این موضوع مرا عصبی نکرد، اما از نظر من، اگر تیمی تصمیم می‌گرفت در طول یک فصل کامل چنین پوششی داشته باشد، این یک بحث است! اما اگر این تیم‌ها به قطر می‌آیند و تصمیم می‌گیرند چنین بازوبندی بپوشند و نکته‌ای را اینجا در قطر بیان کنند، من با چنین رفتاری مشکل دارم.»

دبیرکل کمیته عالی اجرایی و میراث جام جهانی قطر ادامه داد: «حقیقت ساده‌ای که وجود دارد این است که در این گوشه از جهان، ارزش‌های خودش را دارد؛ اینجا بخشی از جهان است و تنها قطر نیست؛ من دارم درباره‌ی کشور‌های عرب سخن می‌گویم. اینکه تیم‌ها بیایند و بحثی را تبلیغ کنند و حرف شان را بزنند، بحثی نیست؛ اما شما با این کار (پوشیدن بازوبند هم جنس بازان) دارید به این اعتراض می‌کنید که چرا کشوری اسلامی دارد چنین رویدادی را میزبانی می‌کند. خوب؛ این موضوع به کجا ختم خواهد شد؟ آیا منظور شما این است که کشور‌های اسلامی هرگز نمی‌توانند چنین رویداد‌هایی را میزبانی کنند؟ اینجاست که بحث ارزش‌های متفاوت و دیدگاه‌های متفاوت به میان می‌آید. پس اگر هدف شما این است که اینجا در قطر بحثی را مطرح سازید یا روی سخن شما به طور خاص با قطر باشد و فراتر از آن، هدف شما جهان اسلام باشد؛ البته که من با این موضع گیری مشکل دارم؛ این اقدام شما، پیامی به شدت تفرقه آمیز و فتنه انگیز به همراه دارد.»

دبیرکل کمیته عالی اجرایی و میراث جام جهانی قطر تاکید کرد که این رویداد ورزشی، برخلاف اطلاع رسانی ناخوشایندی که جریان دارد، برداشت‌ها را راجع به قطر تغییر می‌دهد. مسئول برگزاری جام جهانی قطر در پایان گفت: «اینجا منطقه‌ای است که مردمش عاشق فوتبال هستند؛ فوتبال بخشی از زندگی روزمره‌ی ماست. مردم اینجا برخی از دورافتاده‌ترین لیگ‌های فوتبال جهان را پیگیری می‌کنند. اما افرادی که از دیگر کشور‌ها می‌آیند این را نمی‌دانند که ما ملتی فوتبالی هستیم».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۰۸ آذر ۱۴۰۱
اینا خرابکاری و فساد رو با ازاد ی شتباه گرفتن برید تو کشورهای لجن زار خودتون هر غلطی خواستید بکنید کشورهای اسلامی جای مریض های روانی مثل شماها نیست
آخرین اخبار