معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد از آغاز مانور سراسری زلزله و ایمنی همزمان با سراسر کشور در مدارس یزد خبر داد.

سید جواد میرحسینی معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: بیست و چهارمین مانور سراری زلزله و ایمنی با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» بت مشارکت کانون‌های دانش آموزی هلال احمر در مدارس استان یزد و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان و سایر دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان  امروز سه شنبه هشتم آذرماه  آغاز شد.

او افزود: اجرای مانور آمادگی در برابر تهدیدات و آسیب‌های زلزله یکی از ماموریت‌های مهمی است که در راستای ایجاد آمادگی‌های لازم در دانش آموزان، با همکاری اداره کل مدیریت بحران و سازمان دانش آموزی استان و دستگاه‌های امدادی در مدارس اجرا می‌شود.

میرحسینی ادامه داد: آموزش‌های مختلف در حوزه امداد و کمک‌های اولیه در کانون‌های مختلف جوانان، دانشجویی، روستایی و غنچه‌های هلال ارائه می‌شود که یکی از کانون‌های اصلی برای آموزش، کانون‌های دانش آموزی هلال احمر است.

معاون امور جوانان هلال احمر یزد تاکید کرد: آموزش‌های هلال احمر مختص یک دوره خاص نبوده و ارائه آموزش‌ها به‌طور مستمر در طول سال تحصیلی برای دانش‌آموزان و سایر اقشار جامعه انجام می‌شود.

میرحسینی با اعلام اینکه در استان یزد بیش از صد کانون دانش آموزی هلال احمر راه اندازی شده، بیان کرد: مانور زلزله و ایمنی به عنوان یکی از برنامه‌های این کانون‌ها در ۱۰۰ مدرسه استان اجرا و آموزش آن از از چند هفته قبل با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان صورت گرفته و بر اساس اعلام ستاد بحران استان این بیست و چهارمین مانور زلزله و ایمنی  است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: این مانور بر اساس دو محور «پناهگیری صحیح» و «خروج اضطراری» برگزار می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.