معصومه نجفی پازوکی در جلسهای درباره کیفیت تحصیل دانشآموزان در دوره ابتدایی و سنجش افت تحصیلی گفت: سنجش و بررسی دقیق انجام نشده است؛ اما طبیعی است پس از دو سال آموزش به شیوه غیر حضوری، نگرانیهایی درباره افت کیفیت آموزش مطرح است. بنابراین طرح جبران تثبیت یادگیری، تابستان امسال اجرا شد و اکنون معلمان با رصد وضعیت، دانشآموزانی را که به لحاظ آموزشی دچار مشکل هستند، شناسایی میکنند تا مرحله دوم طرح ادامه یابد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره اقدام برخی معلمان برای ارائه تکالیف زیاد به دانش آموزان گفت: سیاست گذاری آموزشی دچار اشکالاتی است و بر رفتار معلم نیز تأثیر دارد. به گونهای که همچنان با رویکرد سنتی اقدام میکنند؛ یعنی در کلاس درس فقط معلم صحبت میکند و اجازه فعالیت به دانش آموز کمتر داده می شود. همچنین برای اطمینان از یادگیری دانش آموزان، حجم زیادی از تکالیف را ارائه میدهند که باید از این رویکرد فاصله بگیریم.