پرداخت ۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحد‌های تولیدی اردبیل

رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان اردبیل گفت: در سال جاری بانک ملی استان ۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های تولیدی استان پرداخت کرده است.

جلال خیرخواه مقدم بانک ملی این استان در سال جاری ۱۹۸ فقره تسهیلات با ارزش ۹ هزار میلیارد ریال به طرح‌های تولیدی کوچک و بزرگ استان پرداخت کرده است.

رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان اردبیل افزود:بانک ملی این استان درسال جاری ۲۱ هزار و ۳۷۴ میلیارد ریال تسهیلات در قالب ۱۶ هزار و ۸۲۸ فقره وام به متقاضیان این استان پرداخت کرده است.

خیرخواه اضافه کرد: از این تسهیلات ۴ هزار و ۹۱۰ فقره قرض الحسنه بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال و ۱۱ هزار و ۹۱۸ فقره هم سایر تسهیلات که ۱۹۸ فقره از آن به طرح‌های بزرگ و کوچک تولیدی بالغ بر ۹ هزار میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

او افزود: در سال جاری همچنین ۷۰۰ فقره ضمانت نامه و اعتبارات اسنادی داخلی صادر شده است.

رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان اردبیل با بیان اینکه بانک ملی استان اردبیل در یک سال گذشته ۲۸ هزار و ۶۴۵ فقره تسهیلات به مبلغ ۲۴هزار و ۲۴۰میلیارد ریال به طرح‌های تولیدی و صنعتی پرداخت کرده است، افزود: از این تعداد ۸ هزار و ۲۸۷ فقره وام قرض الحسنه، تسهیلات تبصره‌های ماده ۱۶ و ۱۸ تکلیفی از جمله بالغ بر ۴هزار و ۱۰۰ فقره وام ازدواج در راستای ترویج و تشویق جوانان به امر مبارک ازدواج و نهاد‌های خدمت رسان از قبیل بهزیستی، کمیته امداد و بنیاد برکت به مبلغ بالای ۶هزار و ۲۷۶ میلیارد ریال طی این مدت پرداخت کرده است.

خیرخواه افزود: ۱۲هزار و ۵۲۸ میلیارد ریال از این مبلغ به طرح‌های بزرگ تولیدی و صنعتی استان پرداخت شده که در اشتغال زایی توسعه اقتصادی منطقه بسیار موثر بوده است.

او با بیان اینکه بانک ملی با نگاه ملی، همگام با دولت، در کنار تولید، در خدمت مردم است افزود: بانک ملی با ۴۵ شعبه، ۵ باجه و بیش از ۴۰۰ پرسنل در سطح استان خدمات بانکی ارائه می‌دهد و در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد جمعیت استان اردبیل از خدمات این بانک بهره مند می‌شوند.

رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان اردبیل ضمن تشریح عملکرد بانک ملی استان در یک سال گذشته به نقش محوری بانک ملی در رونق و توسعه اقتصادی منطقه اشاره کرد و گفت: اقتصاد ایران بانک محور است و بانک‌ها نقش کلیدی و اساسی در رشد و توسعه اقتصادی کشور دارند که در قالب توسعه ظرفیت تولید، تامین مالی طرح‌های مختلف و کاهش دغدغه نظام اقتصادی فعالیت و به دولت کمک می‌کنند.

خیرخواه یادآور شد: بانک ملی یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین نهاد مالی و اصلی و موثر‌ترین بازوی اجرایی دولت می‌باشد که در ارائه خدمات به مردم دوشادوش آن‌ها حرکت و بی وقفه تلاش می‌کند.

خیرخواه بااشاره به تاریخ تاسیس بانک ملی و فعالیت‌های آن گفت: در اوایل قرن ۱۴ هجری شمسی، مجلس شورای ملی وقت دولت را مجاب کرد تا در راستای توسعه و حمایت از صناعت، فلاحت و تجارت، بانک ملی ایران را تاسیس کند که پس از تلاش‌های بسیار و مشارکت گسترده مردم در ۲۰ شهریور سال ۱۳۰۷ بانک ملی ایران رسما تاسیس و فعالیت خود را آغاز کرد و هم اکنون با گذشت ۹۴ سال در حال خدمت رسانی به شهروندان است.

او افزود: در راستای سیاست‌های کلان اقتصادی و شعار سال این بانک با شناسایی شرکت‌های دانش بنیان و صادرات محور با حمایت از آن‌ها و تولیدات آن‌ها در جهت داخلی سازی اقلام وارداتی اقدامات موثری در مقابله با تحریم‌های ظالمانه انجام داده است.

رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان اردبیل همچنین عمل به مسئولیت‌های اجتماعی را از رسالت‌های مهم این بانک برشمرد و گفت: از جمله اقدامات بانک ملی استان در این راستا می‌توان به احداث مدرسه در مناطق محروم، بازسازی مدارس روستایی، کمک به ستاد دیه و آزادی زندانیان محکوم به جرایم غیرعمد، کمک به تکمیل ساختمان انجمن بیماران کلیوی، کمک به احداث ساختمان بنیاد کودک، خرید و اهدای تجهیزات بیمارستانی به مراکز درمانی در پاندومی کرونا و خرید و اهدای تبلت به دانش آموزان نیازمند اشاره کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.