مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: مانور ۸ آذر بهانه‌ای برای تمرین فرآیند مدیریت بحران در مباحث آموزشی است.

وحید شعبانی گفت: دانش آموزان، در محیط مدرسه و منزل از جمله گروه‌های جامعه هستند که همواره در معرض خطرات ناشی از زلزله قرار دارند در این راستا آموزش و مانور‌های مداوم و مستمر برای آمادگی این عزیزان برای مواجعه با خطرات زلزله بعنوان حلقه گم شده در چرخه مدیریت بحران زلزله امری ضروری است.

او می گوید: کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله. افزایش آگاهی دانش آموزان در مورد زلزله. ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع در برابر زلزله. برانگیختن حس کنجکاوی دانش اموزان به عنوان آینده سازان کشور و ایجاد فرهنگ ایمنی در برابر زلزله از اهم اهداف مانور بودند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: آموزش و برگزاری مانور‌های هدفمند برای دانش آموزان، جهت مقابله با بحران، امداد رسانی و پیشگیری از زلزله، آن‌ها را میتوان در محیط مدرسه و منزل جهت مقابله در برابر زلزله آماده کرد.

به گفته او شبیه سازی صحنه زلزله‌های گذشته و انجام تمرینات و مانور‌های دوره‌ای و مداوم توسط آحاد مردم وعلی الخصوص دانش آموزان و نیز ارزیابی نتایج حاصله از آن و شناسایی نقاط ضعف و قوت آن با بهره گیری از تجربیات افراد در کاهش مخاطرات زلزله بسیار موثر است.

شعبانی گفت: دانش آموزان هنگام اجرای مانور‌ها در شرایط حادثه قرار گرفته و همین امر باعث می‌شود که شیوه رویارویی با زلزله را که از پیش با استفاده از روش‌های علمی و نتیجه بخش تدوین شده و مورد ارزیابی نیز قرار گرفته را بیاموزند و این یافته‌های تجربه شده را نیز در طول زندگی و هنگام زلزله مورد استفاده قرار دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.