مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از جریمه ۵.۹ میلیارد ریالی مالک خودروی مازراتی قاچاق در شهرستان استهبان خبر داد.

غلامرضا سالاری گفت: یکدستگاه خودروی مازراتی فاقد اسناد و مدارک مثبته گمرکی، توسط ماموران نیروی انتظامی شهرستان استهبان شناسایی و توقیف شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: با بازداشت مالک خودرو، پرونده در این رابطه تشکیل و جهت رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان استهبان ارجاع شد.

سالاری گفت: طی تحقیقات انجام شده در شعبه مذکور، مشخص شد که خودروی مکشوفه بطور قاچاق و بدون پرداخت عوارض گمرکی وارد کشور شده که با احراز تخلف، شعبه رسیدگی کننده حکم به جریمه ۵ میلیارد و نهصد میلیون ریالی متهم و ضبط خودروی مازراتی به نفع دولت صادر کرد.

توقیف محموله قاچاق غذای دام در شیراز

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان از جریمه ۲.۸ میلیارد ریالی متهم پرونده قاچاق غذای دام در شهر شیراز خبر داد.

سالاری گفت: طی بازرسی ماموران نیروی انتظامی از یک خودروی کامیونت در حومه شهرستان شیراز، مقادیر زیادی از انواع غذا‌های خارجی حیوانات کشف شد.

او گفت: با توجه به نحوه جاساز بودن محموله و نداشتن مجوز‌های گمرکی، خودرو توقیف و پرونده‌ای جهت بررسی موضوع در تعزیرات حکومتی استان تشکیل شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس با اشاره به بازجویی از متهم و انجام تحقیقات در این رابطه گفت: نهایتا با احراز تخلف راننده کامیون، شعبه رسیدگی کننده وی را به اتهام قاچاق کالای گمرکی به پرداخت جریمه نقدی به میزان ۲ میلیارد و هشتصد میلیون ریال در حق دولت و ضبط محموله مکشوفه محکوم کرد.

تعزیر راننده اتوبوس به اتهام قاچاق سوخت

سالاری در خصوص جزئیات این پرونده گفت: با کشف ۴۴۵۰ لیتر گازوئیل قاچاق که در یک اتوبوس مسافربری جاساز شده بود، پرونده‌ای جهت بررسی موضوع در تعزیرات حکومتی استان تشکیل شد.

او گفت: اتوبوس مذکور از مقصد لار به بندرعباس در حال حرکت بود که با هوشیاری مامورین نیروی انتظامی، باک‌های جاساز شده در این خودرو کشف و راننده متخلف نیز بازداشت شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: در تحقیقات به عمل آمده، تخلف متهم در قاچاق کالای یارانه‌ای محرز و نهایتا وی علاوه بر ضبط سوخت مکشوفه به پرداخت جریمه نقدی به میزان ۳ میلیارد و ششصد میلیون ریال در حق دولت محکوم شد.

محکومیت ۸ میلیاردی واحد تولیدی متقلب

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از جریمه نقدی یک کارگاه تولید مصالح پیش ساخته به علت تقلب در کسب خبر داد.

سالاری گفت: پرونده تخلف یک واحد تولید مصالح پیش ساخته، جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان ارجاع شد.

او گفت: بر اساس گزارش بازرسین، به علت تقلب در ساخت مصالح، تولیدات این کارگاه از استحکام لازم برخوردار نبوده و قابلیت استفاده در ساخت و ساز‌ها را نداشته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: نهایتا با تکمیل تحقیقات و محرز شدن تخلف، متصدی کارگاه به اتهام تقلب در کسب به پرداخت جریمه ۸ میلیارد ریالی در حق دولت محکوم شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.