بهنظر میرسد سامسونگ در حال کار روی اپلیکیشن جدیدی است که احتمالاً به کاربران کمک خواهد کرد تا خودشان دستگاههایشان را تعمیر کنند. این شرکت اخیراً نشان تجاری Self Repair Assistant را در آمریکا ثبت و حتی لوگوی این اپلیکیشن را طراحی کرده است.
با توجه به اطلاعاتی که در اداره پتنت و نشان تجاری ایالات متحده ثبت شده، اپلیکیشن Self Repair Assistant بهعنوان برنامهای طراحی شده که امکان نصب قطعات و تعمیر گوشیها، تبلتها، ساعتهای هوشمند و ایربادها را فراهم میکند. این اپلیکیشن دسترسی به مشاوره و خدماتی اطلاعاتی مربوط به امور تعمیراتی دستگاههای مختلف سامسونگ را ممکن خواهد کرد.
به عبارت دیگر، سامسونگ احتمالاً بهزودی یک اپ منتشر خواهد کرد که به کاربر کمک میکند تا اگر بخواهد خودش دستگاه را تعمیر کند، به اطلاعات کافی برای انجام این کار دسترسی یابد. این شرکت تابستان امسال از برنامهای برای تعمیر محصولات توسط خود کاربران پرده برداشت که اجازه میداد کاربران آمریکایی بتوانند به قطعات و ابزارهای لازم برای تعمیر دستگاههایشان دسترسی داشته باشند.
این برنامه با همکاری iFixit راهاندازی شد و این شرکت مسئول ارائه قطعات، ابزارها و دستورالعملهای لازم برای تعمیرات بود. حالا بهنظر میرسد که اپ Self Repiar Assistant میتواند جایگزینی برای مراجعه به وبسایت iFixit باشد و راحتتر راهنماهای لازم را در اختیار کاربران قرار دهد.
برنامه Self Repiar سامسونگ از زمان راهاندازی تاکنون فقط سری گلکسی S۲۰، گلکسی S۲۱ و گلکسی تب +S۷ را تحت پوشش قرار داده است. حالا میتوانیم امیدوار باشیم که در زمان عرضه این اپلیکیشن شرایط کمی بهتر شود و دستگاههای بیشتری تحت پوشش این سرویس قرار بگیرند.
البته نباید فراموش کرد که وجود این نشان تجاری نمیتواند متضمن عرضه این اپلیکیشن باشد. با این حال، دور از ذهن نیست که سامسونگ در آینده چنین نرمافزاری را در اختیار کاربران خود بگذارد و مانور بیشتری روی توانمندسازی کاربران برای تعمیر دستگاهها بدهد.