سفر به روسیه برای تقویت همکاری‌های اصفهان با مسکو و سن‌ پترزبورگ

هیئت سیاسی_تجاری اصفهان در سفر به روسیه، توسعه تعاملات در چهار محور اقتصاد وبازرگانی، خدمات شهری، گردشگری و همکاری‌های علمی، فناوری و دانش بنیان را دنبال می‌کنند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان با اشاره به برنامه‌های دولت سیزدهم به منظور تقویت همکاری‌های اقتصادی با کشور‌های همسایه گفت: توسعه اقتصاد خارجی استان‌ها هم در همین چارچوب و از جمله مهمترین مقاصد هدف تجاری و اقتصادی، کشور روسیه است.

مجید شمس افزود: با تأکید مسئولان ارشد دولت و پیگیری وزارت امور خارجه و وزارت کشور، تاکنون چندین استان با برقراری روابط تجاری و اقتصادی با استان‌های مرتبط با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود در کشور روسیه، همکاری‌های خوبی را آغاز کرده‌اند.

او با اشاره به سفر اخیر هیئت روسی به اصفهان و آشنایی با ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی استان، گفت: به دنبال این دیدار، مقامات استان‌های سن پترزبورگ و مسکو با دعوت از هیئت تجاری و اقتصادی استان اصفهان خواستار توسعه روابط دوجانبه شدند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، اضافه کرد: با پیگیری‌های مستمر، مکاتبات و تقبّل هزینه‌های سفر توسط طرف‌های روسی و با وجود برودت شدید هوای روسیه، هیئت اصفهانی متشکل از نمایندگان بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی، تجارت و بازرگانی و مراکز علمی و فناوری استان به سرپرستی استاندار اصفهان و با همراهی معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، به دو استان سن پترزبورگ و مسکو سفر و چهار راهبرد اساسی را پیگیری کردند.

به گفته شمس، در هرحوزه نقشه راهی مشخص طراحی شده که به امضای استاندار اصفهان و مقام دولتی متناظر در هر یک از استان‌های سن پترزبورگ و مسکو قرار می‌گیرد.

او، نخستین رویکرد سفر را در بخش‌های اقتصادی، بازرگانی، سرمایه گذاری و کشاورزی عنوان و اضافه کرد: برای تأسیس دفتر نمایندگی سرای تجاری دائمی میان اتاق بازرگانی اصفهان و اتاق بازرگانی مسکو و سن پترزبورگ هماهنگی شده تا شاهد ارتباط مؤثر و مستمر تجاری و اداری اصفهان و این دو استان باشیم.

مدیرکل روابط‌عمومی استانداری اصفهان، ادامه داد: همچنین زمینه‌های جذب سرمایه گذار در طرح‌های مختلف بررسی و درخصوص موضوعاتی از جمله حمل و نقل، زیباسازی و مدیریت شهری و محیط زیست شهری تبادل تجربه می‌شود.

شمس هدف دیگر سفر هیئت سیاسی_تجاری استان اصفهان به روسیه را ورود به مباحث علمی، فناوری و دانش بنیان دانست و اظهارکرد: دو تفاهم نامه میان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و پارک‌های علم و فناوری سن پترزبورگ و مسکو به امضاء خواهد رسید و دو دانشگاه در مسکو و یک دانشگاه سن پترزبورگ هم با دانشگاه اصفهان تفاهم نامه همکاری مشترک امضا خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار