بازدید هنرمندان و صنعتگران کشور از جاذبه های بیرجند

هنرمندان و صنعتگران شرکت‌کننده در نمایشگاه صنایع‌دستی خراسان جنوبی از جاذبه‌های بیرجند دیدن کردند.

فولادی معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت : تور بیرجندگردی برای هنرمندان و صنعتگران شرکت کننده در پنجمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی خراسان جنوبی برگزار شد.

او افزود : صنعتگران و هنرمندان ۲۶ استان کشور از مجموعه باغ و عمارت جهانی اکبریه و موزه‌های این مجموعه، مدرسه شوکتیه، پست‌خانه قدیم بیرجند، آب‌انبار‌های موجود در بافت تاریخی بیرجند، موزه‌های لباس و عروسک  بازدید کردند و با جاذبه های گردشگری، فرهنگی و تاریخی استان آشنا شدند.

فولادی گفت : پنجمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی استان تا یازدهم آذرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی بیرجند دایر است.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی ادامه داد: در این نمایشگاه ۲۰۸ غرفه در اختیار صنعتگران و هنرمندان قرار گرفته است که ۱۵۴ غرفه مربوط به فروش و عرضه صنایع‌دستی، ۳۴ غرفه مربوط به دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های حمایتی، ۹ غرفه برای شهر‌ها و روستا‌های ملی و جهانی سطح کشور و ۱۱ غرفه در حوزه گردشگری است.

او تصریح کرد : صنعتگران محصولات صنایع‌دستی در گروه‌هایی از جمله منسوجات سنتی، بافته‌های داری و غیرداری، سنگی، چوبی و حصیری، آبگینه،صنایع دریایی، فلزی، رودوزی‌های سنتی، محصولات دستی چرمی ، سفال و سرامیک در نمایشگاه صنایع دستی عرضه می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار