فرماندار هشترود از راکد ماندن مرکز رشد در این شهرستان انتقاد کرد.

آقای توری در جلسه صندوق پژوهش و فناوری استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه متاسفانه مرکز رشد در هشترود اجرا نشده خواستار اجرایی شدن این مرکز شد.

وی با اشاره به افتتاح مرکز رشد در دانشگاه پیام نور در سال‌های قبل اظهار کرد: به رغم تلاش‌ها و پیگیری‌های لازم در جهت تاسیس این مرکز متاسفانه آن طور که انتظار می‌رفت کاری صورت نگرفته و فعالیت‌های مرکز رشد راکد مانده است.

آقای توری در خصوص همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری هشترود گفت: این همایش در راستای تحقق شعار سال برگزار شد که بیش از ۱۰۰ طرح دانش بنیان به دبیرخانه همایش رسید و در نهایت ۱۵ طرح با حمایت پارک علم و فناوری در مرکز رشد پذیرش شد.

وی با بیان این‌که ۱۰۹ میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت و تجاری سازی طرح‌ها تصویب شده است، افزود: مهمترین ظرفیت هشترود موقعیت ژئوپلوتیکی، دسترسی به آزادراه‌ها، معادن، کشاورزی، رودخانه‌های پرآب و خارج از حوضه آبریز دریاچه ارومیه است که متاسفانه سال‌ها مورد غفلت واقع شدند.

آقای فریدزاد مدیر تسهیلات صندوق پژوهش و فناوری استان آذربایجان شرقی گفت: این صندوق در تیرماه سال گذشته تاسیس شد و از بدو تاسیس به ۸۰ شرکت ۲۶ میلیارد تومان تسهیلات داد.

وی گفت: در این مدت همچنین ۶۱ فقره ضمانت‌نامه (شرکت در مناقصه، پیش پرداخت و حسن انجام کار) صادر شد.

آقای فرید زاد سرمایه صندوق را ۲ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: متاسفانه در استان کارگزار ارزیابی نداشتیم که از سایر استان‌ها می‌آمد که خوشبختانه این مشکل حل شده و ارزیاب‌ها از این به بعد از استان خواهد بود.

آقای حدادی مدیر صندوق کارآفرینی و امید استان آذربایجان شرقی گفت: برای هر طرح دانش بنیان ۵۰۰ میلیون تومان، برای سرمایه در گردش ۱ میلیارد تا ۳ میلیارد تومان کمک مالی می‌شود.

وی افزود: افراد و واحد‌هایی که دانش بنیان هستند اگر در مرحله تجاری سازی باشند می‌توانند از تبصره ۱۸ استفاده کنند و تسهیلات دریافت کنند

وی از پرداخت ۶۰۶ فقره تسهیلات کارآفرینی به مبلغ ۱۸۵ میلیاردتومان از اول امسال در استان خبر داد و گفت: صندوق‌های خرد محلی هم برای هر صندوق با ۱۵ نفر عضو تسهیلات دریافت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.