او گفت: مارکتینگ؛ صرفا در سود خلاصه نمیشود و زنجیره تامین، حلقه تولید و زنجیره توزیع را نیز باید مدیریت کنیم.
مدیرعامل پتروشیمی بوعلی سینا می گوید: اگر بخواهیم سود شرکت را افزایش دهیم، باید در بحث خوراک مشکلات را حل کنیم و با تغییر استراتژی خرید در سطح کشور و منطقه، این موضوع را از نقطه ضعف به فرصت و مزیت تبدیل کرد.
به گفته او خوراک را به گونهای تامین میکنیم که محصولات با ارزش افزوده بالاتر و قیمت بیشتر تولید کنیم. زمانی بنزن از نظرقیمتی بیشترین سودآوری را داشت و دریک برهه زمانی، «هِویاِند» و سایر محصولات شرایط قیمتی بهتری داشتند که با توجه به شرایط بازار، تصمیمات را در شرکت ایجاد کردیم.
احمدزاده گفت: مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا سال گذشته حدود یک میلیون ۲۰۰ هزار تن خوراک تامین کرده و هیچ مشکلی بابت تامین به وجود نیامده است.
این مقام مسئول گفت: در حوزه توزیع و فروش بازارهای منطقهای دسترسی خوبی برای فروش داریم، به طوری که اواخر سال ۹۸ در زمان شروع شیوع ویروس کرونا، هیوی اند را به مدت ۷ ماه با بیش از ۳ برابر میانگین قیمتی به یکی از کشورهای همسایه صادر کردیم.
به گفته احمد زاده پروژه مهم واحد شیرین سازی که ۱۵ سال از آغاز عملیات اجرایی آن گذشته بود را سال گذشته به مرحله راه اندازی رساندیم و در زمان مقتضی از آن بهره لازم را خواهیم برد و این واحد دو کارکرد اساسی برای شرکت داشت، ابتدا اینکه وابستگی ما را به پتروشیمیهای دیگر را کاهش داد و از طرفی حدود ۲۰ درصد کمبود تولید را حدود دو میلیون تن ناشی از عدم تامین خوراک از مجتمعهای مجاور را جبران کردیم.
ظرفیت تولید مجتمع یک میلیون و هفتصد هزار تن میباشد و امسال تولید ۲میلیون تن محصول را به عنوان هدف تعیین کرده ایم و با توجه به روند تولید مجتمع که تا ۲۰ درصد ظرفیت اسمی در حال تولید است، پیش بینی تولید ۲ میلیون تن محصول در پایان سال را داریم.
او گفت: سود شرکت در سه ماه نخست سال جاری ۳۸۰۰ تومان بوده و احتمالا در سه ماهه پایان سال با توجه به بازار سوخت داخلی و بین المللی تعدیل خوبی خواهیم داشت.