رییس پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان:

دانشگاه باید بتواند در خدمت فرهنگ هفت هزار ساله کاشان باشد

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان گفت:واحد های زیرمجموعه پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان در حوزه‌های مختلف توانسته اند محصولات و خدمات خود را به خارج از کشور صادر کنند.

علیرضا فرجی ارمکی گفت: ماموریت اصلی پارک حمایت از واحد‌های فناور فعال در قالب ۵ باغ فناوری گلاب و اسانس و گیاهان دارویی، فرش، معماری و صنایع دستی، نجوم و گردشگری آسمان و فناوری‌های نرم و صنایع خلاق است، اما از سایر شرکت‌های دانش بنیان و فناور در حوزه‌های صنعت و خدمات نیز حمایت می‌کند.

او اظهار کرد: تنها رصدخانه بزرگ خاورمیانه در قله گرگش کامو مستقر است و به همین دلیل واحد‌های فناور مستقر در منطقه کاشان باید در حوزه نجوم و گردشگری آسمان فعال شوند.

دکتر فرجی تصریح کرد: واحد‌های زیرمجموعه پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان در حوزه‌های مختلف توانسته اند محصولات و خدمات خود را به خارج کشور صادر کنند.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان در ادامه بیان کرد:این مرکز تلاش دارد با ارائه خدمات به دانش‌آموختگان و اعضای هیات علمی دانشگاه ها، گام مهمی در مسیر رشد و تعالی اقتصاد دانش بنیان منطقه بزرگ کاشان بردارد.

فرجی گفت: دانشگاه باید بتواند در خدمت فرهنگ هفت هزار ساله کاشان باشد و ظرفیت‌های باالقوه موجود در این منطقه در حوزه‌های گردشگری، اقتصادی و فرهنگی را با نگاه خلاقانه و دانش بنیان به فعلیت برساند.

پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان در سال ۱۳۹۷ با مشارکت شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعالیت خود را آغاز کرد و حدود یک سال است که مستقل شده و تاکنون به طور مستقیم و غیرمستقیم به ۲۰۰ شرکت دانش بنیان، فناور و خلاق خدمات ارائه کرده است.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.