وزیر آموزش و پرورش گفت: استان یزد در کنکور سراسری طی ۲۸ سال متوالی صدرنشین بوده است.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در دیدار با جمعی از دانش آموزان یزدی گفت: طبق سند تحول بنیادین، ۱۰ تا ۲۰ درصد ساعت‌های درسی دانش آموزان باید خارج از مدرسه باشد که در این زمینه برنامه‌ریزی شده و در صورت اجرا آموزش و پرورش از حالت بسته و خشک خارج می‌شود.

او افزود: در مورد ورزش مقطع ابتدایی نیز درخواست‌هایی داشتیم که باید بگویم ما ساعات ورزش ابتدایی را اضافه کردیم. ضمن آن که ۳۲ زورخانه برای دانش آموزان کشور در حال ساخت است.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد که ۲ هزار و ۱۰۰ زمین چمن و سالن ورزشی مدرسه در سطح کشور در حال ساخت بوده که هزار و ۱۰۰ مورد آن تکمیل شده است.

او با بیان اینکه برنامه "هر دانش آموز یک هنر" را با همکاری وزارت ارشاد رقم می‌زنیم، اظهار داشت: همچنین با فنی و حرفه‌ای همکاری داریم تا برنامه "هر دانش آموز یک مهارت" را کلید بزنیم.

نوری تصریح کرد: استان یزد در کنکور سراسری طی ۲۸ سال متوالی صدرنشین بوده و لازم است دانش آموزان این استان در المپیاد‌ها هم مثل کنکور، رتبه‌های اول کشور و جهان را کسب کنند.

او بر تقویت المپیاد‌ها و توجه ویژه به آن در وزارتخانه تأکید کرد و گفت: همین توجه باعث شده تا هفت مدال کسب شده در سال گذشته در این حوزه به ۲۰ مدال در سال جاری برسد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: شما دانش آموزان باید علاوه بر کسب و علم و دانش در زمینه هنر هم مهارت داشته باشید تا آن هنر با علم شما عجین شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.