فردی با ۱۲۱ حساب بانکی و ۲۵ شغل متفاوت شناسایی شد

معاون مرکز اطلاعات مالی وزارت اقتصاد گفت: اطلاعات فردی با ۱۲۱ حساب بانکی و ۲۵ شغل متفاوت در سامانه بانکی ثبت شده که نشان از بی‌توجهی بانک‌های خصوصی به اطلاعات مشتریان خود دارد.

الله‌محمد آقایی گفت: تنها ۲۰ درصد از بانک‌های خصوصی اطلاعات مشتریان خود را به طور کامل دارند و تعداد زیادی از آن‌ها هیچ اطلاع درستی از مشتریان ندارند.

وی با بیان اینکه با اطلاعات غلط نمی‌توان در صورت بروز تخلف جرم این افراد را ثابت کرد، افزود: برای نمونه اطلاعات فردی با ۱۲۱ حساب بانکی و ۲۵ شغل متفاوت در سامانه ثبت شده که نشان از بی‌توجهی بانک‌های خصوصی به اطلاعات مشتریان خود دارد.

معاون مرکز اطلاعات مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی  با بیان اینکه هدف اصلی نظام اقتصادی کشور مبارزه با پولشویی است، تصریح کرد: بر همین اساس افراد مشکوک زیر ذره بین قرار دارند تا ثابت کنند فعالیت آن‌ها سالم و پولشویی نیست.

آقایی با بیان اینکه مجازات‌ها در پولشویی باید جنبه بازدارندگی داشت باشد، گفت: پولشویی فرآیندی است که طی انجام آن عواید و درآمد‌های ناشی از فعالیت‌های مجرمانه غیرقانونی، ظاهر قانونی به خود بگیرد به عبارتی دیگر پول‌های کثیف ناشی از اعمال خلاف به پول به ظاهر تمیز تبدیل شود و ضربه به اقتصاد کشور وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه در معاملات با حجم مالی بالا دفترخانه یا بانک باید از وی درباره منشا پول سوال کند، گفت: قانون مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم که هم اینک در حال اجراست در واقع همان قانون از کجا آورده اید است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
انشالله آقازاده که نیست.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۳۸ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
ددی من// که از گردن کلفتهای مفت خور مرفه بیدرده میگه // امنترین حساب توی بانکهای سوئیسه
ددی من قبل انقلاب گدایی میکرد// حالا الحمدا... .42 ساله از مرفهان بیدردیم // مرفه بیدرد اینقد خوبههههههه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
ببخشید // اگه یه نفر مثل بعضی ها دزد و اختلاسگر و داماد گردن کلفتی نباشد طبق قانون چند حساب میتواند داشته باشد ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
an
۱۰:۵۰ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
نمیدونید ؟اتفاقاخوب می‌فهمید امسالی مثل اینا باعث شدن مملکت خراب بشه .
Iran (Islamic Republic of)
افشاگری بر علیه بانک مرکزی و وزارت اقتصاد کنید
۱۰:۲۰ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
سخنی با مدیران بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و رسانه ها : چرا صرافی های کشور سر سامان پیدا نمیکنند؟مگر میشود صرافی قیمت دلار را بالا ببرد؟بالا رفتن قیمت دلار دست خود بانک مرکزی است.اما نوسان گیری از بازار ارز و خرید فروش ارز با کارت ملی اشخاص متفرقه شده یک تجارت در بازار ارز و صرافی ها.خود بانک مرکزی هم در این کار دست دارد.وگرنه ناظرین بانک مرکزی کجا هستند؟وقتی نظارتی نیست یعنی خودتان شریک افزایش نرخ ها هستید.
نرخ اوراق گام و اسناد خزانه اسلامی هم بالای 26 درصد رسیده.اینم دست خود دولت و بانک مرکزی و وزارت اقتصاد است.میخواهند کسری بودجه را با فروش اوراق تامین مالی کنند نتیجه اش فروش هفتگی و گسترده اوراق در بازار فرابورس و بازار بین بانکی است.بعد میگویند ما کسری بودجه را از بورس تامین نکرده ایم!صندوق ها و حقوقی های بازار را به سمت خرید اوراق های دولت هدایت کرده اند.معلومه جلوی رشد بورس توسط دولت گرفته شده است.بانک مرکزی و وزارت اقتصاد کی میخواهند دست از سر بورس بردارند؟کی میخواهند فروش اوراق را متوقف کنند؟کی میخواهند جلوی رشد افسارگسیخته قیمت ارز و سکه و نرخ اوراق که سر به فلک گذاشته را بگیرند؟نرخ تورم و قیمت اجناس هم در دی و بهمن بالا خواهند رفت.مگر خوابید که نظارت ندارید؟
سازمان بازرسی کل کشور و مجلس چرا نظارتی بر سیستم بانکی و مالی کشور ندارند؟
آخرین اخبار