معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام:

تکمیل زیرساخت‌های راه و آب مرز چیلات با جدیت دنبال می‌شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: بسیاری از زیرساخت‌های مرز چیلات در حوزه تامین فیبر نوری و برق تکمیل شده و در حوزه راه و آب شرب بخشی از کار ناتمام است.

محمدسبحان حسنی معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام در جریان بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی و نماینده حوزه جنوب در مجلس شورای اسلامی از مرز چیلات گفت: بسیاری از زیرساخت‌های مرز چیلات در حوزه تامین فیبر نوری و برق تکمیل شده و در حوزه راه و آب شرب بخشی از کار ناتمام است.

وی افزود: با توجه به دستور استاندار برای تکمیل زیرساخت‌های این مرز، لذا از آسفالت جاده دسترسی که ۲۸ کیلومتر است چهار کیلومتر باقی مانده که در دست اقدام می‌باشد.

وی با اشاره به ۲۰ کیلومتر طول خط انتقال آب شرب به بازارچه و مرز چیلات و حفر چاه در این خصوص تاکید کرد: از ۲۰ کیلومتر خط انتقال عملیات اجرایی ۱۰ کیلومتر انجام و مابقی نیز در دست اقدام است.

حسنی بیان کرد: با توجه به تاکید استاندار و پیگیری‌ها و اقدامات، در نظر است اربعین سال آینده شاهد تردد زوار از مرز چیلات باشیم.

وی اظهار کرد: نیازمندی‌هایی طرف عراقی دارد که اعلام آمادگی برای کمک به کشور عراق کرده ایم، از جمله آن‌ها در حوزه تامین برق، جاده و زیرساختی و تامین آب شرب است تا طرف عراقی در بازگشایی آن تسریع کند.

فرماندار ویژه دهلران نیز با اشاره به اقدامات موثر در زیرساخت‌های مرز چیلات گفت: مرز چیلات نقش موثری در توسعه پایدار منطقه ایفا می‌کند.

وی در خصوص سرمایه گذار بخش خصوصی بیان کرد: با توجه به اهمیت این مرز سرمایه گذار بخش خصوصی آمادگی خود را برای احداث پایانه در دو طرف مرز اعلام کرده و زمینه برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی فراهم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.