معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی گفت: ایجاد هنرستان‌های مهارتی مشترک با توجه به همجواری این استان با کشور‌های همسایه مد نظر قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان خراسان رضوی با بیان اینکه دیپلماسی مهارت یک ضرورت است که باید در تراز انقلاب اسلامی انجام شود، گفت: ایجاد هنرستان‌های مهارتی مشترک با توجه به همجواری این استان با کشور‌های همسایه و کاهش دغدغه‌های آنان اکنون مد نظر قرار گرفته است. برخی از کشور‌ها این تجربه را داشته اند و ما نیز می‌توانیم از آن به نحو احسن بهره برداری کنیم.

وی با اشاره به اینکه ایجاد هنرستان‌های مهارتی مشترک باعث کاهش جمعیت مهاجر به مراکز استان‌ها نیز می‌شود، گفت: استان خراسان رضوی مهاجر پذیر است و اکنون میزبان بسیاری از اتباع کشور‌های دیگر است.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: در ایجاد هنرستان‌های مهارتی باید نکات اجرایی و الزامات آن نیز در نظر گرفته شود و در انتخاب رشته‌ها باید به گونه‌ای عمل شود که متناسب با نیاز‌های آینده و بازار کار باشد.

حجت الاسلام گنابادی نژاد خاطر نشان کرد: امروز مرز‌های جغرافیایی در هم نوردیده شده و دشمن مرز‌های خود را به خانه‌های مردم آورده است، دشمن اکنون به وسیله گوشی‌های هوشمند و با کمترین زمان برنامه‌های خود را پیاده سازی می‌کند.

تاسیس هنرستان مهارتی جنبه بین‌المللی دارد

در حاشیه این نشست مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: هنرستان‌های مهارتی مشترک، قطعا برای کشور‌های همسایه مفید و جذاب خواهد بود.

سیدامیر شوشتری با اشاره به پیشنهاد سه مصوبه در این نشست افزود: تاسیس هنرستان مهارتی مشترک که جنبه بین المللی دارد، در مرز‌های استان خراسان رضوی و همچنین درخواست مجوز برای تهیه و انتشار نشریه علمی پژوهشی برای رشته‌های فنی به تصویب اعضای حاضر در این نشست رسید.

وی ادامه داد: یکی از مصوبات دیگر در خصوص هنرستان‌های همجوار، نیاز به برخی اصلاحات و موارد کارشناسی داشت که تصویب آن به جلساتی آتی واگذار شد تا مورد رای مثبت اعضای شورای آموزش و پرورش استان خراسان رضوی قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.