جذب سرمایه گذار در آبگرم یله گنبد از اولویت‌های میراث فرهنگی قزوین

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: جذب سرمایه گذار در آبگرم یله گنبد و ایجاد زیرساخت‌های رفاهی و تفریحی در این مکان از اولویت‌های این دستگاه به شمار می‌رود.

نادر محمدی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: آبگرم یله گنبد به دلیل خواص درمانی بالای خود و همچنین نزدیکی این مکان در یکی از پرتردد‌ترین مسیر‌های ارتباطی کشور (قزوین - رشت) از ظرفیت بالقوه بالایی برای جذب گردشگر برخوردار است.

وی با بیان اینکه فراخوان جذب سرمایه گذار برای آبگرم یله گنبد پیش از این انتشار یافته، خاطرنشان کرد: ۲ سرمایه گذار از بخش خصوصی برای فعالیت در این مکان اعلام آمادگی کرده بودند که در کارگروه‌های مربوطه بررسی و سرمایه گذار واجد شرایط انتخاب خواهد شد.

این مسوول یادآور شد: بخشی از زیرساخت‌های این مکان مانند تقویت و بهسازی راه دسترسی و ایجاد روشنایی در مسیر از ضروریات جذب سرمایه گذار در آبگرم یله گنبد به شمار می‌رود که در این رابطه پیگیر هستیم.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین تصریح کرد: آبگرم یله گنبد در صورت برخورداری از تاسیسات رفاهی - خدماتی و پذیرایی می‌تواند به یکی از قطب‌های گردشگری سلامت در سطح کشور تبدیل شود.

چشمه آبگرم یله گنبد از دسته آب‌های معدنی بیکربناته کلسیک آهن و گازدار خیلی گرم با دمای ۴۲ درجه سانتیگراد برای درمان بیماری‌های عصبی، مفصلی و رماتیسم بسیار موثر است.

چشمه معدنی آبگرم یله گنبد در بخش کوهین و در ۵۰ کیلومتری غرب شهر قزوین واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار