سردار حزنی:

عشایر سربازان واقعی اقتصاد مقاومتی هستند

معاون هماهنگ کننده قرارگاه جهاد سازندگی سپاه گفت: عشایر سربازان واقعی اقتصاد مقاومتی هستند و با تمام توان برای رفع مشکلات این قشر تلاش خواهد شد.

سیدضیاءالدین حزنی گفت: تاکنون با برگزاری همایش تجلیل از شبانان و گله‌داران استان‌های مختلف کشور ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از این قشر مورد تجلیل و تکریم قرار گرفته‌اند.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلای اسلامی در همایش تجلیل از شبانان و گله‌داران عشایر استان اردبیل و یادواره ۱۸۵ شهید والامقام عشایر شهرستان مرزی اصلاندوز مغان هدف از برگزاری چنین مراسمی را آشنایی مسئولان با مشکلات عشایر در حوزه‌های منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، دامپزشکی، بانک‌ها و بخش قضایی ذکر کرد و گفت: در چنین همایش‌هایی حتی اگر یکی از مشکلات عشایر کشور حل شود، کاری ارزشمند و بزرگ است.

سردار حزنی بیان کرد: با برگزاری همایش‌های تجلیل از شبانان، عشایر و گله‌داران که سربازان اقتصاد مقاومتی هستند، ضمن ایجاد امنیت پایدار در مناطق صعب‌العبور، مناطق مرزی و حساس کشور بخشی از اهداف اقتصاد مقاومتی با روش‌های نو مطرح و حل شده و ارتباط و تعامل این قشر با سازمان‌ها و ادارات تقویت می‌شود.

او تحرک، شکوفایی و ایجاد نشاط در مناطق عشایری کشور، گسترش فرهنگ محرومیت‌زدایی، محروم‌نوازی، محروم دوستی، نمایش کارآمدی نظام جمهوری اسلامی در مناطق عشایری، اشتغال‌زایی و تشویق مسئولان به توجه به عشایر را از برنامه‌های اولویت‌دار قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه ذکر کرد.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه همچنین تامین ۲۵ درصد گوشت قرمز و ۳۵ درصد از صنایع دستی کشور توسط عشایر را از دستاورد‌های آن‌ها ذکر کرد و گفت: این آمار خیلی ارزشمند است و در سایه حمایت مسئولان آمار‌ها افزایش خواهد یافت.

سردار حزنی در ادامه تقدیم ۱۱ هزار و ۵۰۰ شهید توسط عشایر کشور به نظام مقدس جمهوری اسلامی را سند افتخاری برای این قشر عنوان کرد و با ضمن تاکید بر لزوم تشکیل شورای عشایری مرکز و شهرستان‌های استان اردبیل گفت: مسئولان وظیفه حل مشکلات عشایر را دارند و مصوبات چنین جلساتی باید بصور مستمر رصد، پیگیری و حل شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.