رئیس سازمان بسیج عشایری کشور گفت: بسیج و سپاه در کنار دولت برای حل مشکلات عشایر کشور با تمام توان تلاش می‌کند.

سرهنگ پاسدار احمد سعیدی امروز در همایش تجلیل از شبانان و گله‌داران عشایر استان اردبیل و یادواره ۱۸۵ شهید والامقام عشایر شهرستان مرزی اصلاندوز مغان گفت: سپاه و بسیج با بهره‌گیری از حداکثر داشته‌های خود در سازمان بسیح عشایری و قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در مسیر رفع و کاهش مشکلات عشایر حرکت می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور می گوید: سپاه و بسیج مجری نیستد ولی در کنار دولت تسهیل‌گری و مطالبه‌گری می‌کنند و در گفتمان سازی مشکلات عشایر و مطالبه‌گری از دولت برای حل این مشکلات پیشرو هستند.

به گفته او، هر جا تریبونی در اختیار ما قرار می‌گیرد به عنوان سرباز ولایت مشکلات عشایر را بیان کرده و به سمع و نظر مسئولان ذی ربط خواهیم رساند.

سرهنگ سعیدی با بیان این که تاریخ ایران اسلامی از نقش تاثیرگذار عشایر و شجاعت و شهامت آنها در ایران اسلامی گواهی می‌دهد ، گفت: عشایر در عرصه‌ تامین امنیت پایدار غذایی ، امنیت پایدار مرزها ، میراث داری از فرهنگ و هویت ایرانی و اسلامی نقش بی‌بدیلی دارند.

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور می گوید: گویش عشایر ، پوشش عشایر ، چادرهای عشایر ، آداب و رسوم و ساختار خانوادگی و عشیره‌ای و فرهنگ کار و تلاش شبانه‌روزی عشایر گواه بر میراث‌داری عشایر از فرهنگ اسلامی و ایرانی است و این نقش باید بخوبی در جامعه تبیین شود.

به گفته او، عشایر به عنوان استوانه‌های محکم در اقتصاد مقاومتی نقش‌آفرینی می‌کنند ولی در سال‌های اخیر بدلیل مشکلات اقتصادی کشور با مشکلات عدیده‌ای بویژه در تامین نهاده‌های دامی ، مشکلات آموزشی ، عدالت آموزشی و وضعیت بهداشت درمان روبرو شده‌اند و باید در این زمینه‌ها چاره‌اندیشی شود.

سرهنگ سعیدی اظهار امیدواری کرد برگزاری چنین همایش‌هایی به شناسایی ، احصا ، دسته‌بندی و طرح و رفع مشکلات عشایر در سطوح استانی و ملی منجر شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.