تحول در صنعت دامپروری کهگیلویه و بویراحمد با سرمایه گذاری اوقاف

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرمایه گذاری اوقاف کشور در استان فرصتی طلایی برای تحول دامداری و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی است.

علی احمدزاده به دیدار با حجت الاسلام سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در خصوص توسعه سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در حوزه دامپروی اشاره کرد و گفت: این سازمان در استان‌های مختلف سرمایه گذاری کرده و در صنعت دامپروری به طور گسترده دام سبک با نژاد‌های مختلف تولید می‌کند.

او افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور توافق کرده چنانچه استان همکاری لازم را با آن‌ها داشته باشد، به طور گسترده در حوزه صنعت دام سرمایه گذاری می‌کند.

احمدزاده ادامه داد: باید پیگیری‌های لازم در خصوص تحقق این سرمایه گذاری از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان به عنوان متولی حوزه مربوطه انجام شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این استان با توجه به وضعیت آب و هوایی و اقلیم مناسب، امکان سرمایه گذاری برای گاوداری بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ راسی در آن وجود دارد، گفت: این مهم در مناطق دورافتاده استان اشتغال بسیاری دارد و سبب تحول منطقه می‌شود.

او می‌گوید: مسئولان متولی حوزه دامپروری و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد باید با الگو برداری از دیگر استان‌ها از جمله استان قم که دارای "دام شهر" است از ظرفیت اقلیمی استان بهره کافی را ببرند.

دامپروران استان کهگیلویه و بویراحمد ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین در اختیار دارند و امسال به دلیل کمبود علوفه طبیعی و بالا بودن قیمت نهاده‌های دامی به شدت در تنگنای تغذیه دام‌های خود قرار گرفته اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.