همایش روز جهانی افراد با نیاز‌های ویژه، به منظور نکوداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت، به میزبانی دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد.

 روحانی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: به مناسبت تجلیل از دانش آموزان معلول خراسان رضوی در مشهد روز جهانی معلولان، مراسمی برای دانش آموزان معلول برگزار کردیم، در این مراسم از دانش آموزانی که در مسابقات کشوری، ملی و استانی مقام آورده اند تجلیل به عمل آورده شد.

 او افزود: شعار روز جهانی معلولان عدالت تربیتی و توجه به تفاوت‌های فردی است که خراسان رضوی با ۱۸ هزار و ۵۰۰ دانش آموز استثنایی، رتبه اول کشوری را در پوشش تحصیلی این دانش آموزان جهت فرصت‌های برابر آموزشی دارد.


رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی ادامه داد: طبق آمار از بیش از ۱۸ هزار دانش با نیاز‌های ویژه یا استثنائی  خراسان رضوی بیش از ۸ هزار دانش آموز از خدمات آموزش و پرورش استثنایی در استان استفاده می‌کنند که در هفت گروه تقسیم بندی شده اند.

رو حانی بیان کرد: با توجه به حضوری شدن مدارس نسبت به سال گذشته ۱۲ و نیم درصد جمعیت دانش آموزی استثنایی در استان افزایش یافته است که حدود ۷۰ کلاس به فضا‌های آموزشی با هزینه بیش از سه میلیارد تومان اضافه شده است.

در حاشیه این همایش، نمایشگاه آثار هنری افراد با نیاز‌های ویژه نیز دایر است که معلولان هنر‌های خود را در مقابل دید بازدیدکنندگان قرار دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار