پوستر مسابقات سراسری قرآن کریم که از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود در قزوین رونمایی شد.

پوستر مسابقات سراسری قرآن کریم که از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود، با حضور امام جمعه قزوین رونمایی شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی در این مراسم گفت: تمام آیات قرآن خیر است و هر قدمی که در مسیر آیات قرآن بر می‌داریم، خیر محسوب می‌شود.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: خدای متعال در رابطه با قرآن فرموده قرآن را به گونه‌ای تلاوت کنید که حق تلاوت را به جا آورید، همچنین خداوند درباره حق جهاد و حق تقوا نیز به ما سفارش کرده است.

وی خاطرنشان کرد: خدای متعال در سوره انفال می‌فرماید وقتی نام و یاد خدا به میان می‌آید دل‌های مؤمنین متحول می‌شود، این مهم باید نگاه اصلی ما در مسابقات باشد و قاری‌های ما باید با این ویژگی‌ها در مسابقات حضور داشته باشند.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: خیلی مهم است که وقتی داریم نماز می‌خوانیم به این فکر کنیم که چه می‌خوانیم، باید ضمن دقت به لطائف قرآنی و زیبایی‌های تفسیر، در نظر داشته باشیم که در نماز داریم با خدا صحبت می‌کنیم، یعنی هدف اصلی را هم مدنظر داشته باشیم.

امام جمعه قزوین یادآور شد: خداوند در قرآن فرموده مؤمنین در هنگام یاد خدا و ذکر گفتن، فقط فکرشان این نیست که معانی ذکر را بفهمند، فقط لبشان ذکر را زمزمه نمی‌کند، بلکه وقتی نام خدا مطرح می‌شود همه وجودشان دچار تحول می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اظهار کرد: اگر ما حق سه عنصر اعم از جهاد، تلاوت و تقوا را ادا کنیم، خداوند حق دیگری را نیز به ما عنایت می‌کند، چنین کسی مؤمن حقیقی است، این مؤمن حقیقی شدن همان چیزی است که ما باید با هیجان دنبال آن باشیم.

وی افزود: خداوند در آیه نخست سوره فرقان فرمود قرآن از منشأ برکات خدا نازل شده است، یعنی هر آیه قرآن برکت است، خداوند در چند جای دیگر نیز از برکت در قرآن سخن گفته است.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: انسان هم اگر بخواهد بابرکت باشد باید قرآنی باشد، خیلی از آدم‌ها علی‌رغم اینکه پول و ثروت ندارند بابرکت هستند و خیرشان به دیگران می‌رسد، اما خیلی از آدم‌ها نیز همه چیز دارند، اما خیرشان به کسی نمی‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: در مدتی که مسابقات قرآنی در استان قزوین برگزار می‌شود، ان‌شاءالله شاهد برکات معنوی آن در این استان باشیم.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: کاری که آغاز کرده‌اید، سخت است، اما شیرینی معارف نورانی قرآن کریم همه چیز را آسان می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار