منطقی با اشاره به اینکه ۵۳۰ نفر از معلولان جویای کار به بانک معرفی شدند، گفت: تاکنون ۱۰۵ معلول تسهیلات بانکی را دریافت کرده اند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان  با اشاره به شعار امسال روز جهانی و هفته ملی افراد دارای معلولیت با عنوان راه حل های تحول آفرین برای توسعه فراگیر؛ نقش نو آوری در ایجاد جهانی قابل دسترس و برابر گفت: با وجود محدودیت ها اما ظرفیت های بسیاری در معلولان وجود دارد که می توانند در جامعه تاثیرگذار باشند.

وی با اشاره به تحت پوشش قرار داشتن ۱۳ هزار و ۶۵۷ معلول در بهزیستی استان سمنان، اظهار کرد: هزار و ۷۸۴ نفر بینایی، ۲ هزار و ۹۷۸ نفر ذهنی، هزار و ۶۱۰ نفر روان، هزار و ۶۹۵ نفر شنوایی، ۷۹۵ نفر صوت و گفتار، ۴ هزار و ۷۹۵ نفر جسمی حرکتی از خدمات بهزیستی در حوزه توانبخشی بهره مند می شوند.

منطقی با بیان اینکه کمیسیون های پزشکی یکی از تخصصی ترین کمیسیون های حوزه توانبخشی است، افزود: ۹۱۰ پرونده در کمیسیون پزشکی تحت در ۹ماهه سالجاری مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان همچنین تصریح کرد: اساس کار کمیسیون پزشکی بر مبنای طبقه بندی عملکرد، ناتوانی، سلامت و دارای معلولیت خفیف و متوسط و شدید و خیلی شدید دسته بندی می شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.