قویدل گفت: سرقت تجهیزات برق و مخابرات در رتبه اول سیمای جرائم در کرمان قرار دارد و در پیشگیری از این نوع سرقت همه مسئول هستند.

سیدمهدی قویدل در نشست تخصصی پیشگیری از تخریب و سرقت تجهیزات ارتباطی و مخابراتی هشدار داد: براساس سیمای جرائم، بزه سرقت در استان کرمان در بین ده اتهام اول، رتبه نخست را دارد و سرقت تجهیزات برق و مخابرات نیز در بین سرقت‌ها در صدر قرار دارد که قابل تامل است و باید در این زمینه تدابیر پیشگیرانه  از سوی متولیان گرفته شود. 

او افزود: به منظور بالا بردن سرعت رسیدگی و برخورد با سارقان تجهیرات مخابراتی در دادسرا‌ی کرمان، شعبه ویژه رسیدگی به این جرائم تشکیل شده است و  این اقدام مهم که با مساعدت دادستان عمومی و انقلاب کرمان انجام شده است، می‌تواند در کاهش جرائم در این حوزه موثر باشد. 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان  تاکید کرد: مراقبت نکردن از زیرساخت‌ها به ویژه تاسیسات مخابراتی باعث افزایش نارضایتی در جامعه و به خطر افتادن امنیت مردم می‌شود.

او با اشاره به اهمیت ویژه زیر ساخت‌های برق و مخابرات بیان کرد:  ضرورت دارد اداره مخابرات و اپراتور ها‌ی تلفن همراه با انجام اقدامات خود حفاظتی و بازدارنده از این تاسیسات در برابر سرقت و تخریب با پیش بینی به موقع پیشگیری کنند.

قویدل تصریح کرد: تاکنون در زمینه پیشگیری از سرقت تجهیزات و سیم برق جلسات متعددی با شرکت برق و دستگاه‌های مربوطه و ضابطین داشته ایم و مشکلات و معضلات احصا شده است و با تقسیم کار بین دستگاه‌ها اقدامات خوبی در حوزه پیشگیری از سرقت سیم برق انجام شده است و  انتظار داریم در حوزه پیشگیری از تخریب و سرقت تجهیزات مخابراتی نیز اداره کل مخابرات وسایر دستگاه‌های ارتباطی همکاری لازم را انجام دهند. 

او افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده از اواخر پارسال در زمینه سرقت تجهیرات و تاسیسات مخابراتی با در خواست یکی از شرکت های اپراتور تلفن همراه کارگروه ویژه پیشگیری از سرقت تجهیزات مخابراتی تشکیل شده است و در این کار گروه مصوباتی نیز داشته ایم و  با توجه به گزارش  این شرکت، متاسفانه این مصوبات به صورت مطلوب اجرایی نشده است؛ بنابراین مسئولان متولی باید در خصوص اجرای این مصوبات اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

این مقام قضایی گفت: باید موضوع اهمیت و حساسیت تجهیزات مخابراتی و نقش مهم آن‌ها در تامین امنیت جامعه به مردم از طریق رسانه‌ها بویژه صدا و سیما اطلاع رسانی شود و در این خصوص اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات باید اظهار نظر کارشناسی مبنی بر مضرنبودن تشعشعات سایت‌ها و دکل ها‌ی تلفن همراه به مردم اطلاع رسانی کند.

او با تاکید بر مشارکت مردم در محافظت از تجهیزات مخابراتی بیان کرد: همه ما در قبال اجتماع و اموال بیت المال مسئولیت داریم؛ بنابراین از شهروندان می‌خواهیم در صورت هر گونه مشاهده آسیب رسانی به تاسیسات مخابرات، مراتب را فورا به نیروی انتظامی یا نزدیک‌ترین مراکز مخابرات اطلاع دهند تا با درایت و همکاری کارکنان مخابرات و تعامل با نیروی انتظامی و ارسال گزارشات به دادستانی با سارقان و تخریب کنندگان زیر ساخت‌ها به ویژه تجهیزات برقی و ارتباطی و مخابراتی به صورت قاطع و قانونی برخورد شود. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار