تکمیل پایاب سد خداآفرین نیازمند ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: برای تکمیل طرح بزرگ آبی و خاکی شبکه پایاب سد خداآفرین ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

داود شایقی گفت: در صورت تحقق این اعتبارات ۳۷ هزار هکتار از اراضی منطقه مغان زیر پوشش آبی رفته و میزان تولیدات محصولات کشاورزی هم افزایش خواهد یافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل ادامه داد: طرح شبکه آبیاری خداآفرین در چهار ناحیه عمرانی قابل اجرا است که عملیات اجرایی ناحیه اول سال گذشته به اتمام رسیده و ناحیه عمرانی دوم، سوم و چهارم هم در دست اجرا است.

شایقی گفت: ناحیه عمرانی اول با ۱۳ ایستگاه پمپاژ و وسعت پنج هزار هکتار در سال گذشته به بهره‌برداری رسید و ناحیه عمرانی دوم هم با وسعت ۱۰هزار و ۵۰۰ هکتار تا سال آینده به سطح سبز اضافه خواهد شد.

او با اشاره به عملیات اجرایی ناحیه عمرانی دوم خداآفرین بیان کرد: ناحیه عمرانی دوم شبکه پایاب سد خداآفرین ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار شامل ۶ واحد بوده و پیش بینی شده هفته دولت ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل اظهار کرد: ناحیه عمرانی دوم در ۶ واحد اجرا می‌شود که واحد اول، چهارم و پنجم به اتمام رسیده است و واحد‌های دوم سوم و ششم هم در دست اجرا است.

شایقی افزود: ناحیه عمرانی سه و چهار نیز ۱۰ هزار و ۴۲۹ هکتار پیش‌بینی شده که ۹ هزار و ۲۲۴ هکتار به صورت کلاسیک ثابت، ۹۰۷ هکتار به صورت سنترپیوت و ۲۹۸ هکتار آن به صورت اسپری بوم خواهد بود.

او ادامه داد: با اجرایی شدن این طرح آبی و خاکی در شمال استان اردبیل علاوه بر اشتغال زایی، تولید ثروت در جامعه عشایری و روستایی افزایش خواهد یافت.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.