گره‌گشایی از مسائل و مشکلات ۳۲ واحد تولیدی استان فارس در دستور کار جلسه سه‌شنبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور مسئولان این استان بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس سه شنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کمیته اجرایی ارتقای توان تولید اقتصاد مقاومتی استان در شیراز گفت: این کارگروه فعال سازی و توانمندسازی واحد‌های صنعتی راکد و نیمه فعال و بازگرداندن آن‌ها به چرخه تولید را به عنوان یک اولویت مهم با جدیت دنبال می‌کند.

حمید رضا ایزدی گفت: بازگشت واحد‌های تولیدی غیر فعال و نیمه فعال به چرخه تولید موجب ارتقای بهره وری، افزایش تولید و ایجاد ظرفیت‌های جدید شغلی می‌شود.

او، بر لزوم کمک به بهبود عملکرد واحد‌های تولیدی و عارضه یابی مشکلات این واحد‌ها تاکید و گفت: راهکار‌هایی همچون تغییر در محصول تولیدی، اصلاح فرایند‌های تولید، ارتقاء فناوری و نوسازی ماشین آلات و خطوط تولید، مشارکت و جذب شرکای جدید و واگذاری به سرمایه گذاران جدید، تزریق نقدینگی و سرمایه در گردش، کمک به تامین مواد اولیه، شناسایی بازار و فروش محصولات از جمله راهکار‌هایی است که در بحث رسیدگی به مشکلات واحد‌های راکد و دارای مشکل دنبال می‌شود.

ایزدی گفت: جذب سرمایه گذار، ایجاد سرمایه گذاری لازم، فراهم سازی زیرساخت، بهره‌مندی از تکنولوژی روز و آموزش نیروی انسانی متخصص و ماهر در تقویت و رشد اقتصادی تاثیر مهم و بسزایی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار